קרן BIRD משיקה תכנית חדשה למייזמים בתחום הסייבר

BIRD Cyber תתמוך במיזמים להגנה על התשתיות הלאומיות בשתי המדינות. במסגרת התכנית פרויקטים שיאושרו יזכו להשקעה של עד 1.5 מיליון דולר לפיתוח ולפיילוטים

קרדיט: קרן BIRD

איומי אבטחת סייבר על תשתיות חיוניות מהוות סיכון גדול ביותר לביטחון הלאומי. על מנת להתמודד עם האיומים ולעודד פיתוח והטמעה של פתרונות חדשניים המיועדים לאבטחת מידע בתשתיות חיוניות, יזמו המשרד לביטחון המולדת האמריקאי ( DHS – Department of Homeland Security), מערך הסייבר הלאומי בישראל (INCD) וקרן BIRD, הקרן הדו-לאומית ישראל-ארה"ב למחקר ופיתוח, את תכנית BIRD Cyber.

מטרת התכנית לעודד פיתוח טכנולוגיות חדשניות במשותף על ידי חברות ישראליות ואמריקאיות בתחומי אבטחת סייבר, ולהטמיע פתרונות להגנה על תשתיות לאומיות קריטיות בישראל ובארצות הברית. 

תכנית BIRD Cyber תעניק לפרויקטים שייבחרו מענק בשיעור של עד 1.5 מיליון דולר, עד 50% מהוצאות המו"פ, לפרויקט משותף בין חברה אמריקאית לחברה ישראלית, או בין חברה לגוף מחקר אקדמי. 

לאחרונה הכריזה תכנית BIRD Cyber על קול קורא לתמיכה בפרוייקטים ישראלים-אמריקאים הפועלים בתחומים הבאים: פיתוח ארכיטקטורה מאובטחת להגנה על פעילות מערכות תפעול מרכזיות של מתקני תשתית (OT, ICS), פיילוטים של פתרונות הערכת סיכונים בזמן אמיתי לנמלי ים ושדות תעופה קטנים ובינוניים, פיילוטים של מרכזי חוסן לעסקים קטנים ובינוניים ופתרונות של היתוך/מיזוג וניתוח נתונים. 

מנכ"ל קרן BIRD, ד"ר איתן יודלביץ', מסר: "אנחנו שמחים שה-DHS ומערך הסייבר הלאומי בישראל בחרו בקרן BIRD להוביל את הפעילות המשותפת לפיתוח והטמעת טכנולוגיות סייבר חדשניות בישראל ובארה"ב, ובכך לתרום לשיפור חוסנם של תשתיות ועסקים מול התקפות סייבר, בשתי המדינות".

המועד האחרון להגשת פרויקטים הוא ה-15 בנובמבר 2022. אישור הפרויקטים יהיה במארס 2023.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית