מנכ"ל VMware ישראל: העדר כישורים עסקיים אצל מפתחי תוכנה - פגיעה בליבה העסקית

שלומי אביב, מנכ"ל VMware ישראל, טוען כי הוספת ידע עסקי לכישורי התכנות של המפתחים, תאפשר להגדיל את הלכידות בין הליבה העסקית, לבין צוותי הפיתוח וה-IT

שלומי אביב | צלם: ניב קנטור

אפליקציות מניעות את הכלכלה הדיגיטלית העולמית ויש להן חשיבות קריטית בעיני ההנהלה העסקית. למרות זאת, רק ב-26% ממודעות הדרושים למפתחי תוכנה נכללת דרישה לכישורים עסקיים ולפחות ב-49% מהמשרות אין דרישה אפילו לכישור עסקי אחד ברשימת הדרישות שלהן. כך לפי ניתוח מודעות שנעשה באירופה בשיתוף עם חברת VMware. 

לעתים נדירות כוללות מודעות הדרושים למפתחים דרישות לכישורים עסקיים כמו התמחות בפיננסים (5%), ניהול בעלי עניין (6%) וניהול פרויקטים (7%), שהם מרכיבים קריטיים ביכולת להבין ולהציג את ההיבטים העסקיים של אפליקציות בפני מועצות מנהלים.  

מועצות מנהלים מעוניינות במפתחים בעלי נטייה עסקית חזקה כדי להאיץ את המסירה של האפליקציות ולספק למשתמשים חוויות עקביות. עם זאת, ניתוח של 130,000 משרות שפורסמו ברחבי אירופה בשנת 2021, מעלה שמומחיות עסקית נעדרת כמעט לחלוטין ממודעות הדרושים של מפתחים.

23% בלבד מהמודעות למפתחי front-end ו22% מהמודעות למפתחי אנדרואיד כללו דרישה למומחיות עסקית כלשהי, לעומת 39% מהמודעות למהנדסי תוכנה ו63% מהמודעות ל-Data Architects שכללו דרישה כזו. 

כיום גוברת הדרישה של מנהלים להאיץ את קצב המסירה של האפליקציות הארגוניות וזו היא עת למפתחים לשפר את הכישורים העסקיים שלהם ולהפוך לבעלי השפעה גדולה יותר קרב המנהלים העסקיים בעת שהארגון מבצע מודרניזציה.

לעתים נדירות מנהלים עסקיים מדברים את השפה הטכנולוגית ומפתחים יכולים לגשר על פערי ההבנה שלהם. הוספת ידע עסקי לכישורי התכנות של המפתחים תאפשר להגדיל את הלכידות בין הליבה העסקית, לבין צוותי הפיתוח וה-IT שהיא חיונית לכל ארגון שחותר להטמיע אפליקציות בלב האסטרטגיה העסקית הממוקדת בדיגיטל והדאטה.

מאמצי הגיוס של מפתחים צריכים להתמקד במפתחים שיכולים לתקשר עם מנהלים עסקיים וההבין את הערך העסקי של האפליקציות.  

הביקוש השנתי למפתחים באירופה צמח בשיעור שנתי של 38% בין הרבעון הראשון של 2021 ועד לאותה התקופה ב2022, כאשר מספר משרות המפתחים עלה ב 173% וב 106% בספרד ובאיטליה, בעוד בהולנד הוא עלה ב3%, בבלגיה ב- 19% ובאנגליה ב- 22%.

הביקוש למהנדסי נתונים שבר שיאים וצמח בשיעור של 305% בספרד והביקוש לארכיטקטים של נתונים עלה באיטליה ב210% דבר המעיד שאפליקציות והנתונים הרבים שהן יוצרות משפיעות על מצב התעסוקה.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית