לקראת כנס FireTech: בגירה ורפאל מפתחות עבור צה״ל מאמן מתקדם לטיל הגיל

"ירי חי של טיל גיל כרוך בתקורות לוגיסטיות ובעלויות כספיות גבוהות״, מסביר מנהל תוכנית "מאמני משימה" של בגירה, סא''ל (מיל') יוחאי ונה. המאמן החדש אמור להוזיל עלויות לצה״ל, בלי לפגוע באיכות האימון 

תמונה | רפאל 

בגירה מערכות בשיתוף עם רפאל, מפתחת עבור צה״ל מאמן מתקדם לטיל הגיל שישולב במאמני המשימה ותשתית המאמנים שבגירה מספקת לצבא. 

המאמן יאפשר ללוחמים להתאמן עם משגר אמיתי בכל אחד מאתרי 'מאמן המשימה' של בגירה כחלק מתפישת הלחימה המשולבת. המערכת כוללת הדמיה מפורטת ומציאותית של גזרות הליבה ותרחישי הייחוס של צה''ל. 

אתר הקבע הראשון צפוי להימסר בשנה הקרובה בבית הספר למקצועות החי''ר. בנוסף, במהלך 2023 יימסרו לצה''ל מאמנים ניידים שיאפשרו אימונים בשטח, כולל במהלך תעסוקות מבצעיות.

המאמן ישלב בין מנוע הסימולציה של בגירה למשגרי הגיל האמיתיים מתוצרת רפאל, ויאפשר אימוני תמרון משולבים עם הפעלת אש וגיל בכל צורות הקרב.

מנהל תוכנית "מאמני משימה" של בגירה, סא''ל (מיל') יוחאי ונה, אמר כי מדובר בשת''פ פורץ דרך שיקח את הצבא קדימה באיכות האימונים: "ירי חי של טיל גיל כרוך בתקורות לוגיסטיות ובעלויות כספיות גבוהות. המאמן החדש יעניק לצה''ל יכולת להכשיר ולהתאמן על מערכות אמת עם רמת מציאותיות גבוהה בספיקה משמעותית".

מאמני המשימה הקיימים כבר שודרגו לאחרונה וקלטו את אמצעי רכישת המטרות "תבל" ו״מתן". 

הטמעת יכולות האימון של הגיל במאמני המשימה מייצרת מאמן יבשה ורסטילי, הנותן מענה לקשת רחבה של כשירויות: החל מהפעלת אמצעי אוויר והכשרת קש''אים, וכלה בירי טילי גיל.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית