דיווח: קשיים בייצור חלקים למנועיהם של מטוסי הקרב החמקניים F-35 

משרד GAO, המקביל למבקר המדינה, דיווח על קשיים בייצור המנועים וקבע כי 36 מתוך 450 מטוסי F-35 לא היו כשירים לטיסה בגלל בעיות במנועים

דיווח: קשיים בייצור חלקים למנועיהם של מטוסי הקרב החמקניים F-35 

תמונה: לוקהיד מרטין 

מחסור בחלקים למנועים של מטוסי הקרב החמקניים F-35 גורם להאטה בקצב הייצור של מטוס הקרב.

WAR ZONE מדווח כי מדובר במנוע F-135 של פראט אנד ויטני שמחירו כ-12 מיליון דולר. הפנטגון שוקל אם לשדרג את המנוע או לרכוש מנועים חדשים למטוסים שמיוצרים בלוקהיד מרטין, אלא שבינתיים התגלו קשיים באספקת חלקים למנועים.

משרד GAO, המקביל למבקר המדינה, דיווח על קשיים בייצור המנועים וקבע כי 36 מתוך 450 מטוסי F-35 לא היו כשירים לטיסה בגלל בעיות במנועים. המשרד דיווח על שורה של קשיים באספקת חלקי מנועים, מחסור בכוח אדם וקשיים בתחזוקה ואחסון.

נתגלו גם חילוקי דעות בין לוקהיד מרטין לבין פראט אנד ויטני, יצרנית המנועים. סלע המחלוקת התמקד בשיטות חישוב תחזיות עתידיות של היצע מנועים. 

משרד המבקר מציין כי חלו שיפורים בכל התהליכים הללו, אך הם איטיים. משרד ההגנה האמריקני מייחס חשיבות רבה למטוסי F-35 ועל כן קבע כי  בכל רגע נתון לא יהיו יותר מששה אחוזים ממטוסי F-35 שלא יהיו כשירים לטיסה בגלל מחסור במנועים.

פראט אנד ויטני התחייבה לעמוד בדרישה זו כדי לשמור על זמינות מטוסי הקרב.

בבית הנבחרים האמריקני קראו חברים בוועדת המשנה לענייני כוננות צבאית לפעול במהירות לפתרון בעיות המנועים כדי שתכנית ייצור ואספקת מנועי החמקנים תעמיד בדרישות המבצעיות. 
 

אולי יעניין אותך גם