מספר התקפות הסייבר נגד נמל לוס אנג'לס עומד כעת על כ-40 מיליון בחודש

מתקפות הסייבר נגד הנמל הוכפלו מאז תחילת מגיפת הקורונה. לצורך ניטור הנמל, ה-FBI הקים מרכז חוסן ייעודי יחד עם הנמל 

By NickCPrior - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=14442178

התקפות סייבר נגד אחד הנמלים העמוסים בעולם כמעט הוכפלו מאז תחילת מגיפת הקורונה. מספר ההתקפות החודשיות נגד נמל לוס אנג'לס עומד כעת על כ-40 מיליון, אמר מנכ"ל הנמל ג'ין סרוקה ל-BBC.

לוס אנג'לס הוא הנמל העמוס ביותר בחצי הכדור המערבי, ומטפל ביותר מ-250 מיליארד דולר (210 מיליארד ליש"ט) של מטען מדי שנה. לפי ההערכות, האיומים מגיעים בעיקר מאירופה ומרוסיה, ומטרתם לשבש את כלכלת ארה"ב, אמר סרוקה. "המודיעין שלנו מראה שהאיומים מגיעים מרוסיה ומחלקים מאירופה. עלינו להישאר מספר צעדים לפני אלה שרוצים לפגוע במסחר הבינלאומי". 

נמל לוס אנג'לס עובד כעת עם צוות פשעי הסייבר של הבולשת הפדרלית כדי למנוע התקפות ולשפר את אבטחת הסייבר. הנמל השקיע מיליוני דולרים בהגנת סייבר, ופיתח את אחד ממרכזי חוסן הסייבר הראשונים בעולם, שהוא חלק מה-FBI.

"עלינו לנקוט בכל אמצעי הזהירות מפני תקריות סייבר פוטנציאליות, במיוחד כאלו שעלולות לאיים או לשבש את זרימת המטענים", אמר מר סרוקה. מרכז חוסן הסייבר מספק איסוף מודיעין משופר והגנה מוגברת מפני איומי סייבר בתוך שרשרת האספקה הימית. זהו מרכז עבור הנמל לקבל, לנתח ולשתף מידע עם מי שפועל על המזח, כגון מטפלי מטענים וקווי ספנות.

במהלך המגיפה הואטו שרשראות האספקה העולמיות כאשר בעקבות הסגרים נסגרו מפעלים והעובדים נאלצו להישאר בבית. העומס על שרשראות האספקה נחלש מאז, אמר סרוקה. בינואר 2022 היו 109 ספינות מכולות בתור במשך יותר מיומיים כדי להיכנס לנמל לוס אנג'לס. כיום יש כ-20 ממתינות לעגינה.

סרוקה מאמין שהעיכובים יפתרו לגמרי עד 2023. "יש כל כך הרבה מטען שנכנס ואין מספיק מקום", אמר. "השנתיים האחרונות הוכיחו את התפקיד החיוני שממלאים הנמלים בתשתית הקריטית, שרשרת האספקה והכלכלה של המדינה שלנו. חשוב מאוד שנשמור על המערכות מאובטחות ככל האפשר.״ 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית