רוסיה הציבה דוברה עם מחזירי הד מכ"מ בפתח מצרי קרץ'

דוברות כאלו משמשות לרוב לביצוע ניסויי ירי או להטעיית טילים, אך נראה כי מיקומה בפתח המצרים מוזר ומעלה תהיות | הגיוני יותר להציבה בצידו המערבי של האי קרים, שם היא תוכל לשמש לצורכי הטעייה והגנה מול טילי חיל הים של אוקראינה

https://mil.in.ua/en/news/russia-is-covering-the-crimean-bridge-with-a-decoy-ship/

לפני ימים אחדים עיגנו הרוסים דוברה מסוג project 436Bis בפתח מצרי קרץ', במעבר בין הים השחור לים אזוב. על הדוברה הותקנו כשמונה עמודים, ועליהם ומסביבם כשלושים מחזירי הד-מכ"מ בגדלים שונים ובגבהים שונים מפני הים. 

מצרי קרץ' בו נמצאת הדוברה הוא אזור ימי בשליטה מוחלטת של הרוסים, ולמעשה החלק המזרחי ביותר של האי קרים, בו נמל הבית של צי הים השחור. מהתמונה נראה כי עגינת הדוברה הינה קבועה יחסית והיא אינה צפויה לזוז בקרוב. 

דוברות כאלו משמשות לרוב לביצוע ניסויי ירי או להטעיית טילים, אך נראה כי מיקומה בפתח המצרים מוזר ומעלה תהיות. 

מיקומה של הדוברה רחוק מטווח טילי החוף-ים של אוקראינה, ולכן סביר להניח שהיא אינה הוצבה שם על מנת להגן על אוניות הצי הרוסי מתקיפת טילי הנפטון של חיל הים האוקראיני. 

ייתכן שהדוברה הועמדה שם על מנת לשמש כ"מגן" מפני טילי אוויר-ים במידה וכוחות נאט"ו יחליטו על תקיפת כלי שיט של צי הים השחור, כמו למשל באמצעות טילי הרפון על גבי מטוסי ה- F-18 של הצי האמריקאי. 

מול טילים בעלי ראש ביות אלקטרו-אופטי, דוגמת טילי ה-NSM גם הם בשירות הצי האמריקאי, הדוברה כ"מסך מגן" אינה אפקטיבית, אלא אם הוצבו עליה מחוללי עשן תרמי (שלא ניתן לראות בתמונה). 

יהיה הגיוני יותר באם הדוברה תועבר אל צידו המערבי של האי קרים, שם היא תוכל לשמש לצורכי הטעייה והגנה מול טילי חיל הים של אוקראינה. נמשיך לעקוב. 
 

 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית