בקרוב בידיים של ארגוני טרור: צוללות ננס בלתי מאויישות נתפסו בספרד

שלוש הצוללות שנתפסו הן אוטונומיות ואפשרו למבריחים לנווט דרך רצועת הים הצרה יחסית של מצרי גיברלטר היישר לספרד | הצוללות הלא מאויישות בעלות יכולת נשיאת משקל של עד 200 ק"ג

Spanish police released this video of drones

המשטרה הספרדית תפסה שלוש צוללות ננס לא מאויישות, שמשימתן הברחת סמים ממרוקו לספרד. הצוללות הלא מאויישות בעלות יכולת נשיאת משקל של עד 200 ק"ג. 

לאחר חקירה שנמשכה למעלה משנה, הצליחה המשטרה הספרדית ללכוד שמונה אנשים המעורבים בהפעלת הצוללת הננסית, ושפעלו ממלגה ומברצלונה. השמונה פעלו במסגרת כנופייה מאורגנת היטב, שייצרה את הצוללות עבור מבריחי הסמים. הצוללות העבירו, על פי טענת המשטרה הספרדית, את הסמים מספרד בצוללות דרך הים לכל רחבי אירופה. 

שלוש הצוללות שנתפסו הן אוטונומיות ואפשרו למבריחים לנווט דרך רצועת הים הצרה יחסית של מצרי גיברלטר היישר לספרד. עם הצוללות נתפסו עשרות קילוגרמים של סמים מסוגים שונים ולמעלה מ- 150 אלף אירו במזומן. המשטרה הספרדית חושדת כי צוללות אלו גם העבירו סמים מסוג קוקאין לצרפת, דנמרק ואיטליה. 

מתברר כי השמונה שנתפסו פיתחו ובנו 13 סוגים שונים של כלים לא מאויישים – צוללות ננס, צוללות-למחצה, סירות, רחפנים גדולים ואף כלי רכב לא מאוייש. ברשות חבורת המו"פ הזו נתפסו גם טריילרים למשאיות, בהם הותקנה תחתית כפולה ויכולת נשיאה של עד 800 ק"ג. 

כל כלי השיט הופעלו באמצעות טייס אוטומטי, המחובר ל- GPS והופעלו באמצעות תוכנת הפעלה שפותחה על ידי הקבוצה והותקנה על טאבלט. 

בשנה האחרונה נתפסו מספר כלי שיט צוללים למחצה וצוללות ננס בהם נעשה שימוש להעברת סמים מקולומביה לספרד ופורטוגל. ספרד היא צומת מרכזית להעברת סמים מדרום אמריקה ומאפריקה (ובדגש על מרוקו) אל תוך אירופה.

המרחק הימי הקצר בין מרוקו לספרד, כ- 15 ק"מ, קוסם למבריחי הסמים ההולכים ומשתכללים עם השנים ומפתחים יכולות תובלה מתקדמות ומעניינות. פיתוח כלים אוטונומיים ימיים בהקשר זה, היא בהחלט קפיצת מדרגה טכנולוגית משמעותית בעניין זה.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית