מערכת יירוט רחפנים מבית MCTECH יירטה בהצלחה 24 רחפנים באיטליה

המערכת של MCTECH הגנה על ביטחונם של 130,000 צופים בשני קונצרטי רוק ובמסיבת חוף באיטליה
 

תמונה: MCTECH

חברת MCTECH הישראלית, יצרנית של מערכות טכנולוגיית RF המתמחה בתכנון, פיתוח וייצור משבשי תדרי רדיו, בשיתוף עם חברת MD Systems האיטלקית, פרסה מערכות כנגד רחפנים להגנה על שלושה קונצרטי רוק ומסיבת חוף בעיירת הקיץ לינאנו באיטליה, בסוף חודש יוני ובתחילת חודש יולי. 

המערכת מסוג MC-HORIZON D360 V3 מתוצרת MCTECH, אשר נבחרה ואושרה לשימוש ע"י גורמי הביטחון והמשטרה האיטלקית, נפרסה  בכדי לספק כיסוי "אווירי" ובכדי למנוע טיסה של רחפנים ומל"טים מעל ההופעה והקהל.

חברת MCTECH אישרה, שבמהלך ההופעות, נצפו 24 רחפנים שניסו לחדור למרחב האווירי המוגן, אך ייורטו ונוטרלו ע"י המערכת ובכך הגנו על ביטחונם של 130,000 הצופים.

עידו בר- עוז, סמנכ"ל החברה מסביר כי "פריסת מערכות כנגד רחפנים ויצירת מתחם אוירי מוגן מעל אירועים רבי משתתפים הינה כורח המציאות. אנו עדים לשימוש גובר והולך של נסיונות הטסה של רחפנים מעל אירועים שכאלה, ללא אישור, תיאם או בקרה, דבר שיוצר מספר בעיות וביניהן: בעייה ביטחונית, בעיה בטיחותית ואף בעייה של הפרת זכויות יוצרים של האומנים על הבימה.

אנחנו רק יכולים לדמיין מה יכול היה לקרות אם בטעות יתרסק רחפן על הקהל או גרוע מכך ישמש ככלי לפעולות טרור וישא חומר נפץ למרכז הבמה, התוצאות יהיו הרסניות בקנה מידה רחב.

זו גם הסיבה המרכזית שרשויות המדינה באיטליה בחרו במערכות שלנו, שכן הן מיצרות כיפת הגנה סביב האצטדיון ומונעת ניסונות חדירה של רחפנים בצורה אוטומטית לחלוטין". המערכות מגלות רחפנים מטווחים העולים על 3.5 ק"מ סביב האצטדיון ומונעות ניסיונות תעופה סביבו או מעליו"
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית