נסיבות מסתוריות: בכירים בתעשיית הגז הרוסי מוצאים את מותם בחודשים האחרונים

במקרה האחרון, בכיר בחברת הגז גזפרום נמצא מת בבריכת השחייה שלו עם כדור בראש. מדובר באוסף מקרים בחודשים האחרונים בהם בכירים בתעשייה האנרגיה הרוסית מצאו את מותם

http://kremlin.ru/events/president/trips/65770/photos/65808

בכיר בתעשיית הגז הרוסי, יורי ורונוב בן ה- 61, בעל קשרים ענפים לחברת הגז גזפרום, מצא השבוע את מותו. הבכיר נמצא כשהוא ירוי בראשו משתי יריות אקדח, בבריכת השחייה בביתו. בבדיקת המשטרה נמצא אקדח לא רחוק מביתו.

ורונוב הוא בעל חברת  VORONOV וחברת התובלה ASTRA, המתמחות במציאת והפקת גז באזור הארקטי. 

למרבית "ההפתעה" המשטרה לא מצאה כל תיעוד וידאו או תצלומים של כניסות ויציאות מביתו של ורונוב מה- 1 ביולי, שבוע לפני חיסולו.  

אשתו של ורונוב טענה כי ביום חיסולו הוא חזר לביתו בסנט פטרסבורג, שכשהוא שיכור לחלוטין. היא סיפרה עוד כי הוא נתקל בבעיות רבות בחברה שלו, שעסקה בחוזים לא חוקיים. שתי החברות בבעלותו נקלעו לקשיים כלכלים גדולים מאד החל מ- 2020. 

זהו החיסול החמישי במספר של בכירים בתעשיית הגז הרוסית, הקשורים לחברת הגז גזפרום. באפריל האחרון נמצא סרגיי פרוטוסניה כשהוא תלוי בוילה הספרדית שלו, ואקדחו לצידו, יחד עם גופותיהם של אשתו ובתו. שתיהן נורו. פרוטוסניה היה סגן נשיא חברת Novatek, חברת גז בלת קשרים הדוקים עם בנק גזפרום, הזרוע הכלכלית של חברת גזפרום. 

יום לפני שגופתו של פרוטוסניה נמצאה, המשטרה הרוסית מצאה את גופתו של ולדיסלב אוייב, בדירתו במוסקבה יחד עם גופות אשתו ושתי בנותיו. המשטרה הרוסית מתייחסת לכל האירועים הללו כאירועי רצח של בני המשפחה ולאחריהם התאבדות.

בפברואר האחרון, בכיר בחברת גזפרום, אלכסנדר טיולאקוב בן ה- 61, נמצא כשהוא תלוי בחניון בסנט פטרסבורג. המשטרה טענה כי מצאה ליד גופתו מכתב התאבדות. 

ליאוניד שולמן, בכיר נוסף בחברת גזפרום, נמצא מת בינואר האחרון, בוילה שלו. המשטרה הרוסית לא פרסמה את סיבת המוות.

בכיר אחר בחברה, מיכאל ואטפורד, מצא את מותו בתלייה בחניון ביתו בבריטניה בפברואר האחרון.

לא ברורה סיבת מותם ה"טבעי" של כל בכירי חברות הגז הרוסיות בחודשים האחרונים, אך סביר להניח שהמדובר בחיסולים המגיעים בהנחייתו של פוטין לאור ניסיונות של הבכירים ככל הנראה  למכור גז באופן לא חוקי. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית