צבא אוקראינה מפעיל גדוד קומנדו שמבצע פעולות חבלה בתוך שטח רוסיה 

הכוח המיוחד, שכינויו SHAMAN BATTALION, כפוף ישירות למנהלת המודיעין של משרד ההגנה האוקראיני. הכוח מגיע ליעדים ברגל או במסוקים 

Photo: Wojciech Grzedzinski for Washingtonp Post, SES of Ukraine in the Zaporizhzhia region, Slava Ratynski, Serhii Hudak, Sasha Maslov for Zeit, Pavel Petrov, Marek M. Berezowski, George Ivanchenko, Anadolu Images by AA.

צבא אוקראינה מפעיל יחידת קומנדו מיוחדת שמבצעת פעולות חבלה בתוך שטח רוסיה נגד מטרות של הצבא הרוסי ולוחמת מעבר לקווי האויב.

WAR ZONE מדווח שלוחמי היחידה, כולם מתנדבים, מגיעים ליעדים שלהם במסוקים או ברגל. יש ביניהם צעירים בני 18 ויש לוחמים ותיקים בני 50, כולל פקידים בכירים לשעבר בממשל בקייב. באחרונה פגעה היחידה קשות במאגר דלק של הצבא הרוסי בעיר בלגורוד שבתוך רוסיה.

הכוח חדר ליעד במסוקי הינד MI-24 והשמיד את המאגר. אחד ממפקדי הכוח סיפר לכתב WAR ZONE שזו היתה אחת הפעולות הנועזות של הכוח המיוחד, שכינויו SHAMAN BATTALION.

הוא שיבח במיוחד את טייסי המסוקים האוקראינים שמבצעים טיסות מסובכות ומסכנות לתוך רוסיה. "אנו תפקידנו להרוג והם, טייסי המסוקים, תפקידם להחזיר אותנו הביתה", אמר הלוחם.

הגדוד כפוף ישירות למנהלת המודיעין של משרד ההגנה האוקראיני.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית