עסקת ענק למרעום דולפין ושורש בקפריסין

משרד הביטחון יספק למשרד ההגנה הקפריסאי מערכות ציוד מיגון אישי ונשיאה שפותחו על ידי חברת ׳שורש׳ ומערכת נשיאה עבור חיילי צבא קפריסין, שפותחה על ידי חברת ׳מרעום דולפין׳'

בתמונה: מנכ״ל משרד ההגנה הקפריסאי, אנדראס לוקה וראש אגף היצוא הביטחוני, יאיר קולס | קרדיט צילום: משרד ההגנה הקפריסאי 
 

משרד הביטחון יספק למשרד ההגנה הקפריסאי מערכות ציוד מיגון אישי ונשיאה שפותחו על ידי חברת ׳שורש׳ ומערכת נשיאה עבור חיילי צבא קפריסין, שפותחה על ידי חברת ׳מרעום דולפין׳'.

שר הביטחון, בני גנץ: "אני מברך על ההסכם שמבטא שוב את עומק הקשר עם ידידתנו קפריסין. נמשיך לחזק את יחסי הביטחון ושיתופי הפעולה למען ביטחון שתי המדינות ושמירה על היציבות באזור כולו."

ראש אגף היצוא הביטחוני, 'סיבט', במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') יאיר קולס, חתם אתמול (ד') במשרד ההגנה בניקוסיה על הסכמי GTG בין שתי הממשלות, למכירת ציוד מיגון אישי ומערכות נשיאה לצבא קפריסין. טקס החתימה נערך במעמד שר ההגנה של קפריסין, Charalambos petrides, מנכ״ל משרד ההגנה Andreas Louka ורמטכ״ל צבא קפריסין Demokritos Zervakis.

במסגרת ההסכמים יסופקו מערכות חייל אינטגרטיביות, פרי פיתוח של חברת ׳שורש׳ אשר כוללות ציוד מיגון אישי, ציוד נשיאה ורכיב העברת משקל (DWD) ועתידות לשפר באופן ניכר את אפקטיביות הלוחם. 

כמו כן סוכם כי תסופק מערכת נשיאה ייחודית, פרי פיתוח של חברת ׳מרעום דולפין׳, הכוללת חגורת TPP, מסייעת בחלוקת משקל ומאפשרת הצמדה מהירה וקלה לסחיבת משקלים כבדים.

במסגרת הביקור נפגש ראש 'סיבט' עם מנכ"ל משרד ההגנה של קפריסין, אנדראס לוקה Andreas Louka והשניים דנו בחיזוק שיתוף הפעולה הביטחוני בין משרדי ההגנה של שתי המדינות.

ראש אגף היצוא הביטחוני, 'סיבט', במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') יאיר קולס: ״ההסכמים שנחתמו היום מבטאים את היחסים הטובים עם קפריסין ומעידים על הצורך המשותף באשר לחשיבות ההגנה על חיי החיילים." 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית