ארה״ב מרחיבה את כוחה הצבאי באירופה למעל 100,000 חיילים

הנשיא ביידן הצהיר אתמול כי יותר כוחות צבא, מטוסי קרב ואניות מלחמה יישלחו לאירופה. בועידת מדריד של נאט״ו הוחלט להעמיד בכוננות יחידות צבא בגרמניה, בבריטניה ובארצות נוספות ביבשת

https://www.nato.int/cps/en/natohq/news_197279.htm

הנשיא ביידן הצהיר אתמול כי יותר כוחות צבא, מטוסי קרב ואניות מלחמה יישלחו לאירופה. ביידן נאם בכנס נאט"ו ב מדריד, בו הוחלט להגדיל את כוח ההתרעה של הברית הצפון אטלנטית בממדים שלא היו כמותם מאז המלחמה הקרה.

בעוד ביידן מכריז על מחוייבות "להגן על כל סנטימטר של בעלות הברית", מחליטים ראשי נאט"ו על תכנית חדשה לחיזוק המדינות הבלטיות ופולין, כולל מפקדה אמריקנית בפולין, כדי להרתיע מפני פלישה רוסית.

הוחלט להעמיד בכוננות יחידות צבא בגרמניה, בבריטניה ובארצות נוספות ביבשת ולהוסיף כוחות ל-100 אלף שכבר נמצאים באירופה. כן הוחלטו לשלוח מטוסים לבריטניה, חיילים לרומניה ונשק לבלטיות.

ראש ממשלת איטליה מריו דראגי בלט במאמציו להקטין חששות מפני עימות בין נאט"ו לבין רוסיה, ואמר כי אין סכנה להסלמה צבאית. "עלינו להיות מוכנים, אך אין סיכון", אמר ראש ממשלת איטליה. 

מנהיגי נאט"ו הסכימו לפעול לביצוע תכנית של כוננויות צבאיות ל-30 אלף חיילים בדרגות כוננות שונות. ארה"ב תקים בפולין מפקדת קבע צבאית. הוחלט גם במדריד על תכנית ארוכת-טווח למתן סיוע צבאי וכספי לאוקראינה. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית