דיווח: ארה״ב ערכה שני ניסויים בטילים גרעיניים לא חמושים 

הניסוי היה אחד מארבעה שנערכו ב-15 וב-17 ביוני כחלק ממבחן הערכת מפקד הצי האמריקני (CET). המטרה: הארכת חיי הטיל עד 2040 

Photo by Petty Officer 1st Class Ronald Gutridge | dvidshub

חיל הים של ארצות הברית שיגר טיל Trident II D5 לא חמושים מצוללות הטילים הבליסטיים (SSBN) USS Kentucky (SSBN-737) מול חופי דרום קליפורניה ב-17 ביוני 2022.

הניסוי היה אחד מארבעה שנערכו ב-15 וב-17 ביוני כחלק ממבחן הערכת מפקד הצי האמריקני (CET), המאמת את ציפיות הביצועים של מערכת הנשק האסטרטגי Trident II D5LE.

הצי האמריקני עורך בדיקות טילים כדי להעריך ולהבטיח את המשך האמינות, המוכנות והדיוק של המערכת. הבדיקות אינן נערכות בתגובה לאירועים ספציפיים. הרתעה גרעינית אמינה ואפקטיבית חיונית לביטחון הלאומי של ארה"ב ולביטחון בעלות ברית של ארה"ב.

טילים בליסטיים המשוגרים מצוללות (SLBMs) ​​הם חלק אחד משלישיית ההרתעה הגרעינית האסטרטגית של המדינה, הכוללת גם את הטילים הבין-יבשתיים היבשתיים (ICBMs) של חיל האוויר האמריקני ואת המפציצים האסטרטגיים בעלי יכולת הגרעין B-2 ו-B-52H. 

כל חלק בשלישייה מספק יכולות ויתרונות ייחודיים. SLBMs, המהווים כ-70% משלישיית ההרתעה הגרעינית האסטרטגית הפרוסה של ארצות הברית, הן הרגל השורדת ביותר ומספקות נוכחות מתמשכת (מכה שנייה).

מערכת הנשק האסטרטגי Trident II D5, שתוכננה במקור עם תוחלת חיים עד 2024, עברה לאחרונה הרחבה שתשמור עליה מבצעית עד 2040. טילי ה-D5LE ישמשו למשך חיי השירות שנותרו של צוללות SSBN Ohio-class ו-Vanguard-class בבריטניה, וכטעינה ראשונית ל-Columbia-class ו-Dreadnought בבריטניה.

לצי האמריקני יש 14 SSBN בצי, כאשר כל אחת מהן נושאת עד 20 Trident II D5 SLBMs. ה-SSBNs, או "בומרים", בדרך כלל מבלות כ-77 ימים בים ולאחר מכן מספר שבועות בנמל לצורך תחזוקה. לכל SSBN שני צוותים, כחול וזהב, שמאיישים את הצוללת לסירוגין במהלך סיורים בים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית