מיקרוסופט מפסיקה למכור טכנולוגיה לקריאת רגשות, מגבילה את זיהוי הפנים

גוגל בשנה שעברה החלה בהערכה דומה | ללקוחות קיימים של מיקרוסופט תהיה שנה אחת עד שיאבדו גישה לכלי בינה מלאכותית שמתיימרים להסיק רגש, מין, גיל, חיוך, שיער פנים, שיער ואיפור

מיקרוסופט מפסיקה למכור טכנולוגיה לקריאת רגשות, מגבילה את זיהוי הפנים

bigstock

מיקרוסופט תפסיק למכור טכנולוגיה המנחשת רגש של מישהו על סמך תמונת פנים ולא תספק עוד גישה בלתי מוגבלת לטכנולוגיית זיהוי פנים. הפעולות משקפות מאמצים של ספקי ענן מובילים לרסן טכנולוגיות רגישות בעצמם, שכן מחוקקים בארצות הברית ובאירופה ממשיכים לשקול מגבלות משפטיות מקיפות.

לפחות מאז שנה שעברה, מיקרוסופט בוחנת האם מערכות זיהוי רגשות מושרשות במדע.

"מאמצים אלה העלו שאלות חשובות לגבי פרטיות, חוסר הסכמה על הגדרה של 'רגשות' וחוסר היכולת להכליל את הקשר בין הבעת פנים למצב רגשי על פני מקרי שימוש, אזורים ודמוגרפיה", אמרה שרה בירד, מנהלת המוצר הראשית של הקבוצה ביחידת Azure AI של מיקרוסופט. 

ללקוחות קיימים תהיה שנה אחת עד שיאבדו גישה לכלי בינה מלאכותית שמתיימרים להסיק רגש, מין, גיל, חיוך, שיער פנים, שיער ואיפור.

גוגל בשנה שעברה החלה בהערכה דומה, שדווחה לראשונה על ידי רויטרס. גוגל חסמה 13 רגשות מתוכננים מהכלי שלה לקריאת רגשות והעמידה לבדיקה ארבע רגשות קיימים, כמו שמחה וצער. היא שקלה מערכת חדשה שתתאר תנועוז כמו זעף פנים וחיוך, מבלי לנסות לצרף אותן לרגש.

גוגל לא הגיבה מיד לבקשת תגובה בנושא. 

מיקרוסופט גם אמרה שלקוחות חייבים כעת לקבל אישור לשימוש בשירותי זיהוי הפנים שלה, שיכולים לאפשר לאנשים להיכנס לאתרים או לפתוח דלתות נעולות באמצעות סריקת פנים.

החברה קראה ללקוחות להימנע ממצבים הפוגעים בפרטיות או שבהם הטכנולוגיה עלולה להיאבק, כמו זיהוי קטינים, אך לא אסרה במפורש את השימושים הללו.

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022