חברת פיליפס מצטרפת כשותפה למאיץ הגליל לתעשייה חכמה המתמקד בתחום ה- Industry 4.0

פיליפס ישראל הצטרפה למאיץ הגליל לתעשייה חכמה כשותפה ותיקח חלק בהנהלת המאיץ, תסייע בבחירת מיזמים לתוכנית ההאצה ותלווה את היזמים לעבר מינוף משותף של תחום ה-Industry 4.0

צילום- סטודיו שלמה שוהם

חברת פיליפס, המובילה בחדשנות טכנולוגית ופיתוח פתרונות בתחום הבריאות, הודיעה כי היא מצטרפת כשותפה למאיץ הגליל לתעשייה חכמה, האקסלרטור הפועל לקידום סטרטאפים בתחום ה-Industry 4.0, המהפכה התעשייתית הרביעית. 

במסגרת שיתוף הפעולה פיליפס תאפשר ליזמים להיחשף ואף לעבוד בסביבת הייצור המתקדמת של החברה ולהתאים את הסטארט אפ שלהם לסביבה הרגולטורית המורכבת של תחום הבריאות ולצרכים של חברה רב-לאומית.

המהנדסים שעובדים בפיליפס יעניקו ליווי והכוונה במסגרת מנטורינג ועבודה משותפת עם היזמים על אתגרים אמיתיים איתם הם מתמודדים בעבודתם. לחילופין גם מהנדסי החברה ייהנו מחשיבה מחוץ לקופסה ופיתוח אישי, ומהיכרות ראשונית עם העולם המאתגר של חברות הזנק.  

מאיץ הגליל לתעשייה חכמה הוקם על ידי המכללה האקדמית להנדסה בראודה ואליה הצטרפו חברת KLA, חממת i4valley, הרשויות המקומיות באשכול בית הכרם - עיריית כרמיאל והמועצה אזורית משגב - וכאמור כעת חברת פיליפס.

מדובר באקסלרטור היחידי בישראל שמתמקד אך ורק בקידום סטארטאפים בתחום ה-Industry 4.0, המהפיכה התעשייתית הרביעית שמכניסה טכנולוגיות מידע הנמצאות בחזית החדשנות וההייטק אל התשתית התפעולית של חברות יצרניות. 

אפרת אורי, מנהלת אתר הפיתוח והיצור המתקדם של פיליפס למערכות -CT  ורפואה הגרעינית בחיפה אמרה: "אנו רואים חשיבות רבה בהפריה ההדדית בין צוותי ההנדסה במפעלים לבין האקו-סיסטם, מדובר בהזדמנות אדירה להגברת המוטיבציה והפריון.

"פיליפס רואה בקידום נושא התעשייה החכמה בכלל, וקידומה בישראל בפרט, מטרה אסטרטגית" אומרת גילי בוסיס, מנהלת מפעל המערכות ומובילת החדשנות הטכנולוגית באתר היצור המתקדם של פיליפס בחיפה. "כחברה העוסקת ביצור מתקדם אנו מוצאים כי יש חפיפה רבה בין המטרות שלנו לאלו של מאיץ הגליל ולכן אנו שמחים להצטרף למאיץ, לקחת חלק משמעותי בתהליך קבלת ההחלטות ולתרום מניסיוננו.

״אנו רואים בכך הזדמנות להעמיק את הקשר שלנו עם האקדמיה ולקחת חלק באקו-סיסטם החשוב של חדשנות בתעשייה, להיחשף למגוון הכישרונות והרעיונות בתחום ולסלול את הדרך עבור חברות סטארט-אפ ישראליות שמבקשות לעבוד עם חברות ותאגידים גלובליים רוויי טכנולוגיה דוגמת פיליפס." 

"אני שמח מאד על שיתוף הפעולה עם פיליפס, חברה שעומדת בחזית הטכנולוגיה במחקר, פיתוח ובייצור, ומדגימה הלכה למעשה לאן אפשר להגיע בתחום של תעשייה חכמה" אומר אחיאב גולן, מנכ"ל המכללה האקדמית בראודה ויו"ר הנהלת המאיץ.

"אני משוכנע כי הצטרפותה של פיליפס כשותפה תעזור לנו למנף את האקסלרטור, להגיע לקהל רחב יותר של יזמים, ולתת ערך גבוה ליזמים ולתעשייה הישראלית והעולמית. המכללה האקדמית בראודה פועלת להטמעת החדשנות בתעשייה המסורתית – הן בקרב הסגל האקדמי והחוקרים והן בקרב הסטודנטים לתואר ראשון ולתואר שני במסגרת פרויקטי גמר או התמחות בתעשייה."   

מאיץ הגליל מזמין סטארטאפיסטים הנמצאים בשלבים הראשוניים ומנסים למצוא מענה טכנולוגי מתקדם לאתגרי התעשייה היצרנית ולצורך בהגדלת הפיריון, להגיש מועמדות למחזור הקרוב.

"המאיץ פתוח בפני יזמים מכל הארץ העוסקים בפתרון בעיות לאתגרים של התעשיה היצרנית, ובכוונתנו לסייע להם בשלל הנושאים המעסיקים סטארטאפ צעיר, כמו: המוצר או השירות, ולידציה לשוק, מודל עסקי, חיבור ללקוחות וגיוס הון ועוד, באמצעות צוות המאיץ, המנטורים החזקים שלנו והקשרים שלנו", אומר רמי גזית, מנהל מאיץ הגליל לתעשייה חכמה.

"בנוסף, סביב פעילות המאיץ הולכת ומתעצמת קהילה של תעשייה חכמה בארץ ובעולם אשר כוללת יזמים, תעשיינים, משקיעים, אקדמיה ועוד, במטרה לאפשר חיבורים, למנף קשרים עבור היזמים ועבור הקהילה כולה. חברות כמו פיליפס ו- KLA, השותפות במאיץ, הן דוגמאות טובות לחברות רב-לאומיות עם נוכחות חזקה בישראל ופתיחות לעולם הסטארטאפים הישראלי.

״האפשרות של סטארטאפ להתחבר אל חברות כאלו, למשל במתכונת של Design Partner, בהחלט מהווה מקפצה קדימה עבורו". 

ההרשמה להגשת מועמדות למחזור הקרוב מסתיימת ב-22/6/22. המחזור מיועד למיזמים בתחילת הדרך בתחומי התעשייה החכמה, בעולמות כגון אוטומציה ורובוטיקה, שרשרת האספקה, לוגיסטיקה ומחסנים, ניהול הייצור, אחזקה, איכות, אנרגיה, כלכלה מעגלית, סייבר ועוד.  

להגשת מועמדות למחזור ההאצה הקרוב מוזמנים/ות להיכנס לאתר האקסלרטור https://www.galil-accelerator.org.il

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית