שש מדינות נאט"ו מסכימות לשתף פעולה בפיתוח מסוק הדור הבא

המדינות ישקיעו סכום התחלתי של כ-28 מליוני דולרים בפרויקט ה-Next Generation Rotorcraft Capability. מסוק עתידי לברית שאמור לספק משימות כולל חיפוש וחילוץ, תקיפה, פינוי רפואי ותחבורה בסיסית

שש מדינות בברית נאט"ו חתמו לאחרונה על מזכר הבנה הדדית כדי לשתף פעולה בתפיסות חדשות עבור מסוק הדור הבא. בפגישת שרי ההגנה של הברית ב-16 ביוני, בבריסל, הסכימו איטליה, צרפת, יוון, גרמניה, הולנד ובריטניה, להתחייב במשותף ל-26.7 מיליון אירו לפיתוח פרויקט ה-Next Generation Rotorcraft Capability. סכום שווה ערך ל-28 מיליון דולר.

הולנד היא האחרונה שהצטרפה לתוכנית NGRC. האחרים חתמו על מכתבי כוונות כבר בסוף 2020. כמו כן, קנדה אמורה להצטרף כמשקיפה. בהצהרה, נאט"ו אמרה, "בשיתוף פעולה עם התעשייה, המשתתפים יתחילו ליצור ׳דף נקי׳ לחקור כיצד להתאים את צרכיהם לטכנולוגיה העדכנית ביותר בשוק, תוך בחינת אפשרויות כגון הנעה היברידית וחשמלית, ארכיטקטורה פתוחה ואספקת מאפייני טיסה משופרים."

אל"מ אלכס וויליאם, מנהל הדירקטוריון העתידי בבריטניה לתעופה קרבית והמנוע מאחורי פיתוח המסוק החדש, חגג את הבשורה בתערוכת הסחר הביטחונית Eurosatory. לפיו, היוזמה היא התקדמות בתחום ותעזור "להגדיר את הדרישות המבוססות על האיומים שעומדים בפנינו בעולם".

המדינות המעורבות בפרויקט זה יסתכלו כעת על מגבלות מסוקים קיימים. הן גם ינתחו את יכולת המסוקים הללו לפעול במסגרת תרחיש לוחמה אלקטרונית, כמו גם מגוון של דאגות אחרות הנובעות מהמלחמה באוקראינה. הקבוצה צופה למסוק העתידי משימות כולל חיפוש וחילוץ, תקיפה, פינוי רפואי ותחבורה בסיסית.

אולי יעניין אותך גם