מלחמה באוקראינה: ליטא חוסמת מעבר מתכות ממובלעת קלינינגרד למוסקווה

ליטא חוסמת מעבר מתכות ברכבות מקלינינגרד למוסקווה בטענה שחלות על המשלוחים האלו סנקציות שהטילה האיחוד האירופי על רוסיה | ברוסיה מאיימים בתגובה

מלחמה באוקראינה: ליטא חוסמת מעבר מתכות ממובלעת קלינינגרד למוסקווה

Photo: Marcus Yam, Felipe Dana, Serhii Korovainyi, Niclas Hammarström, Aris Messinis.

חזית חדשה במלחמה באוקראינה: רוסיה איימה להעניש קשות את ליטא על שחסמה מעבר סחורות ברכבות העוברות ממובלעת קלינינגרד למוסקווה.

פרשת קלינינגרד מעוררת תשומת לב רבה באירופה: העיר היא נמל גדול לחוף הים הבלטי, ובעיר ובסביבתה חיים כמיליון רוסים המחוברים לרוסיה ברכבות העוברות דרך ליטא, מדינה חברה באיחוד האירופי ובנאט"ו.

ליטא חוסמת מעבר מתכות ברכבות מקלינינגרד למוסקווה בטענה שחלות על המשלוחים האלו סנקציות שהטילה האיחוד האירופי על רוסיה. 

מזכיר מועצת הביטחון של רוסיה ניקולי פטרושב מיהר אתמול לקלינינגרד ואמר שהצעד של ליטא מוכיח שאין לתת אמון במערב. ראש ממשלת ליטא אינגרידה סמונייטה האשימה את מוסקווה ב"הפרת כל הסכם בינלאומי אפשרי". 

מחזית דונבאס, מדווחות סוכנויות הידיעות כי הארטילריה הרוסית ממטירה כמויות עצומות של אש על ערי החבל, ההרס רב, אך אין כמעט התקדמות של הצבא הרוסי. מדובר באלפי הרוגים משני הצדדים בשבועות האחרונים בקרבות הקשים.

מדווחים שלצבא הרוסי יש מחסור בחיילים רעננים אחרי ימי לחימה רבים, בעוד לאוקראינה ממשיכות לזרום כמויות גדולות של נשק מערבי.

גנרל בדימוס מרק הרטלינג, לשעבר מפקד כוחות ארה"ב באירופה, העוקב אחר מהלכי המלחמה, אמר שבתום שני חודשי לחימה "עוד לא היתה מכת נוק-אואט, אבל היא תבוא כי הכוחות הרוסים הולכים ומידלדלים". 
 

אולי יעניין אותך גם