אקזיט ביטחוני: Leonardo רוכשת את חברת ראדא

לדברי ההודעה המשותפת, עסקה זו צפויה לחזק את  Leonardo DRS ולהפכה למובילת שוק בתחומי מערכות חישה מתקדמות והגנת כוחות, בסגמנטים בעלי הצמיחה החזקה ביותר בשווקים הביטחוניים בארה"ב ובשאר העולם
 

אקזיט ביטחוני: Leonardo רוכשת את חברת ראדא

דב סלע, מנכ"ל ראדא - יחצ

ראדא תעשיות אלקטרוניות בע"מ, מפתחת ויצרנית מכ"מים טקטיים לכוח המתמרן, וחברת Leonardo DRS, ספקית טכנולוגיה צבאית (mid-tier) אמריקאית, מדווחות היום (שלישי) על חתימתן על הסכם מיזוג והפיכה לחברה ציבורית אחת.

בהתאם לעסקת המיזוג יחזיקו בעלי המניות של ראדא ב- 19.5% ממניות החברה המאוחדת, וחברת לאונרדו האיטלקית תחזיק ב- 80.5% ממניותיה. יצוין כי שוויה בעת המכירה של ראדא בבורסת נאסד"ק נאמד בכ-580 מיליון דולרים.

בהתאם לתנאי המיזוג, הצפוי להיסגר במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2022, ראדא תהפוך לחברת-בת בבעלות מלאה של Leonardo DRS. חברת Leonardo DRS צפויה להירשם למסחר בנאסד"ק ובבורסה בתל אביב תחת הסימבול "DRS".

מיזוג החברות אינו צפוי לכלול חבות מס מבחינת בעלי המניות של ראדא ו-Leonardo DRS. לחברה הממוזגת הכנסות של כ-2.7 מיליארד דולר ורווח EBITDA מתואם של 305 מיליון דולר בשנת 2021 (פרופורמה). נכון לסוף הרבעון הראשון של 2022, לחברה הממוזגת חוב פרופורמה נטו בגובה של כ-197 מיליון דולר ויחס חוב פיננסי ל- EBITDA מתואם ב-12 החודשים האחרונים של x0.6.

לדברי ההודעה המשותפת, עסקה זו צפויה לחזק את  Leonardo DRS ולהפכה למובילת שוק בתחומי מערכות חישה מתקדמות והגנת כוחות, בסגמנטים בעלי הצמיחה החזקה ביותר בשווקים הביטחוניים בארה"ב ובשאר העולם.

הטכנולוגיה המיוחדת של ראדא בתחום המכ"מים הטקטיים, משלימה את יכולותיה של Leonardo DRS ותשפר את מיצובה כספק פתרונות אינטגרטיביים בנושאי הגנה אווירית, הגנה מפני מל"טים והגנת רכבים קרביים בפלח השוק של הגנת כוחות.

החברה המאוחדת תהיה ממוצבת בלב תוכניות קריטיות להגנת כוחות, כולל העבודה המשותפת בתוכניתה – M-SHORAD של צבא ארה"ב, והמעורבות של ראדא בתוכנית SOCOM SIP של אנדוריל עבור הכוחות המיוחדים האמריקאים ובתוכניות USMC GBAD ו - USAF ABAD. 

דב סלע, מנכ"ל ראדא מסר: "אני מביט בסיפוק רב בפלטפורמה שבנינו לאורך כ-20 השנים בהן אני בראדא, שמגיעה לשיאה בעסקת המיזוג האסטרטגית הרבה הזו עם חברת Leonardo DRS. השילוב בין שתי חברות טכנולוגיה צבאית מובילות, להן ממשקי עבודה מגוונים עם משרד ההגנה האמריקאי ונוכחות בינלאומית, מייצר מצב של Win-Win עבור בעלי המניות של ראדא ושל Leonardo DRS.״