הפרלמנט האירופאי פתח תכנית הלשנות על שימוש בתוכנת פגסוס 

ועדת PEGA של האיחוד האירופאי הוקמה במרץ 2022 על מנת לאסוף מידע על תוכנת פגסוס ותוכנות באותו סגמנט. מטרת הוועדה היא לאסוף מידע באמצעות הלשנות, ראיונות וכל ערוץ מידע אפשרי אודות שימוש בתוכנות כאלו 

הפרלמנט האירופאי פתח תכנית הלשנות על שימוש בתוכנת פגסוס 

bigstock

לצורך מילוי תפקידה, ועדת PEGA מתבקשת לאסוף ולנתח מידע כדי לברר מספר תלונות סביב יישום חוקי האיחוד בכל הנוגע לשימוש בפגסוס ותוכנות מעקב מקבילות.

״במהלך 12 החודשים של מנדט הבדיקה, הוועדה שלנו תעשה שימוש בשיטות שונות לחקור את ההפרות לכאורה: היא תקיים דיונים עם מומחים, נפגעים ואנשים אחרים, תבקש מחקרים ותדרוכים ותבצע משימות איתור עובדות בעת הצורך״, נכתב בפרסום הוועדה.

״דיווח חיצוני וציבורי יכול להיות גם כלי רב עוצמה כדי לעזור לוועדה לחשוף עוולות או שיטות אנטי-דמוקרטיות בשימוש בתוכנות ריגול מעקב כגון פגסוס. בעוד שהמידע שיתקבל לא יעורר שום חקירה רשמית, הוא בכל זאת יכול לכוון, לתמוך ולתרום להצלחת עבודתנו.״

על מנת להקל על ערוצי הדיווח, ועדת PEGA הקימה ערוץ הלשנה: כתובת דואר אלקטרוני ספציפית מאפשרת כעת לכל אדם שיש לו ידע אישי לדווח בקלות על כל שימוש לרעה בפגסוס ובתוכנות ריגול נוספות. הניהול והטיפול בהתראות המתקבלות בערוץ כאמור יבטיח כי סודיות זהות המלשין וכן של כל צד שלישי.

״הגישה לתיבת הדואר של ההלשנות תהיה מוגבלת לצוות מורשה בתוך מזכירות PEGA ורק דיווח אנונימי של המידע שהתקבל יועבר לחברי הוועדה. כל מידע שנאסף על ידי מזכירות PEGA דרך תיבת הדואר של הלשנה יעובד בהתאם לתקנה 2018/1725. אמצעי זהירות יינקטו כדי להגן על אבטחת הנתונים הללו בכל פעם שהם נאספים, מועברים או נשמרים״, סיכמו בכתבה. 

אם גם אתם רוצים להעביר מידע לאיחוד האירופאי. זו הכתובת [email protected]

אולי יעניין אותך גם