ארה״ב: סוכן סמוי של ה-FBI חשף מזימה למכירת משתיקי קול ונשקים לחמאס 

שני אמריקאים החברים בתנועת ה-Bogaloo Bois, תנועה אנטי ממשלתית בארה״ב, התכוונו לספק לחמאס נשקים מתוך מטרה לפגוע בחיילים ישראלים ואמריקאים

בנג'מין ריאן טיטר, בן 24 מהמפסטד, צפון קרוליינה, נידון ל-48 חודשי מאסר ולאחר מכן חמש שנות שחרור בפיקוח בגין קשירת קשר לספק תמיכה חומרית בארגון חמאס. על פי מסמכי בית המשפט, בסוף מאי 2020, ה-FBI יזם חקירה של טיטר והנאשם השותף מייקל רוברט סולומון, בן 32, שני חברים ב"בוגלו בוי" ותת-קבוצה בשם "בוג'הידין". ה-Bogaloo Bois הם קבוצה של אנשים שדוגלים ברגשות אלימים נגד הממשלה. 

תנועת Bogaloo Bois היא רשת אידיאולוגית מבוזרת המאמינה במלחמת אזרחים שנייה בארה"ב - המכונה "בוגלו" - ודוגלת ברטוריקה אנטי-ממשלתית ואנטי אכיפת חוק. במהלך 2020, חסידי בוגלו השתתפו יותר ויותר בהפגנות ומהומות ולעתים קרובות ביקשו לנצל את המתיחות הגבוהה כדי להסית לאלימות וכאוס. 

על פי מסמכי בית המשפט, ב-10 ביוני 2020, טיטר וסולומון נפגשו עם מקור אנושי חסוי, שלדעת הנאשמים חבר בחמאס. במהלך פגישה זו הציעו טיטר וסולומון לסייע לחמאס כאמצעי לקידום המטרות של הבוגלו. במהלך הקונספירציה, טיטר השתמש ביישומי הודעות מוצפנות כדי לתקשר עם סולומון והמקור החסוי על היבטים שונים של הקונספירציה.

ב-18 ביוני 2020, הנאשם נפגש עם המקור החסוי כדי לדון במטרות של ה-Bogaloo Bois וזיהה בית משפט בצפון מינסוטה שהוא וסולומון האמינו שהוא יעד מתאים לחבלה. 

ב-28 ביוני 2020, טיטר, סולומון פגשו עובד סמוי של ה-FBI שלדעת טיטר היה חבר בחמאס. במהלך פגישה זו הציעו טיטר וסולומון לייצר עבור חמאס משתיקי קול, כלי נשק בלתי ניתנים לאיתור וכלי נשק אוטומטיים מלאים.

ב-6 ביולי 2020, טיטר וסולומון רכשו מקדחה לצורך ייצור משתיקי קול עבור חמאס. טיטר מודה שהוא וסולומון תכננו להשתמש במקדחה כדי לייצר גם משתיקי קול עבור חברי ה-Boogaloo Bois. סולומון וטיטר הביאו את המקדחה לביתו של סולומון ומאוחר יותר השתמשו במקדחה לייצור חמישה משתיקי קול.

ב-30 ביולי 2020, טיטר וסולומון מסרו את חמשת משתיקי הקול לסוכן הסמוי, מתוך אמונה שהמכשירים הללו ישמשו את הזרוע הצבאית של חמאס. במהלך אותה פגישה, טיטר וסולומון הסכימו לייצר משתיקי קול נוספים עבור חמאס מתוך אמונה שהם ישמשו נגד אנשי צבא ישראלים ואמריקאים מעבר לים.

טיטר הודה שהוא וסולומון פגשו שוב את הסוכן הסמוי ב-29 באוגוסט 2020. במהלך פגישה זו, נתנו לו הנאשמים מכלולים בהדפסה תלת מימדית מתוך אמונה שאלו ישמשו את חמאס להמרת רובים חצי אוטומטיים לרובים אוטומטיים. 

כאמור, טיטר נידון ל-48 חודשי מאסר. 

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל