פרוייקט פיתוח בפנטגון: הטענת סוללות של כטמ"מים חשמליים באמצעות קרן לייזר

אם הכטמ"מ יתודלק באוויר, הוא לא יצטרך לשאת נפח גדול של סוללות, ואז יוכל לשאת יותר מערכות נשק וחיישנים

מילוי מצברים של כלי טיס בלתי מאויישים באמצעות קרן לייזר שתשוגר ממטוס תדלוק – זה הפרוייקט החדשני של DARPA, זרוע המו"פ של הפנטגון. 

הארגון מפרסם קול קורא לתעשיות לקבלת מידע על ההיתכנות המבצעית של הרעיון: מטוס תדלוק אוווירי ישגר קרן, או אלומת לייזר, שתמלא את המצברים, הסוללות, של כלי טיס בלתי מאויישים חשמליים.

הכוונה היא לפתח מערכת לייזר שתפעל במטוסי תדלוק KC-46 PEGASUS או KC-135. יש אפשרות שקרן הלייזר תשוגר מפוד מתחת לכנפי מטוס התדלוק, אך יש גם אפשרויות אחרות, אמרו מומחים ל-WAR ZONE.

המטוס ישא פוד שבתוכו מנגנון מייצר קרן לייזר בעוצמה של לפחות 100 קילו-וואט. קרן הלייזר תעביר את אנרגיית החשמל לסוללות כלי הטיס הבלתי מאוייש. עוד לא ברור כיצד ניתן יהיה לכוון את הקרן אל הכטמ"מ וכיצד מייצרים את אנרגיית הלייזר בתוך מטוס.

בפנטגון מסבירים כי בסיס הרעיון הוא הצורך להאריך את משך השהייה של כטמ"מים באוויר ולהאריך את טווח טיסתם, ולכך דרושה להם אנרגיית חשמל. אם הכטמ"מ יתודלק באוויר, הוא לא יצטרך לשאת נפח גדול של סוללות, ואז יוכל לשאת יותר מערכות נשק וחיישנים.

כיום רוב הכטמ"מים החשמליים קטנים במידותיהם, אך בפנטגון מתכננים ייצור כטמ"מים חשמליים גדולים וחיל האוויר מגלה עניין בפיתוח כלים חשמליים גדולים בעלי יכולות המראה ונחיתה אנכיים (EVTOL).

אלו יכללו סוללות שייטענו באמצעות קרן לייזר במטוס תדלוק.