ביקוש למטוסי התדלוק של בואינג בגלל המלחמה באוקראינה ומגפת הקורונה

למטוס של בואינג יש שני לקוחות בולטים: ישראל, שקיבלה את אישור הממשל לרכוש עד ששה מתדלקים, ויפן שחתמה על חוזה לרכש ארבעה מטוסי תדלוק

By U.S. Air Force photo by Ethan Wagner - https://www.edwards.af.mil/News/Article/1758591/kc-46-pegasus-connects-with-fifth-generation-fighter/, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=76587473

ביקוש גובר בחברת בואינג למטוס התדלוק האווירי KC-46 PEGASUS בגלל המלחמה באוקראינה והתעצמות הכוח הצבאי של נאט"ו.

מייק הייפר, ראש פרוייקט המתדלקים בבואינג, מסר ל-WAR ZONE שהחברה מתכוננת למכור עד 42 מטוסי תדלוק בנוסף לצבר הקיים.

לדבריו יש כמה מדינות שגילו עניין במטוס, בעיקר מדינות בנאט"ו, שיש ביניהן שהכפילו את תקציבי ההגנה שלהן בגלל התוקפנות הרוסית.

סיבה נוספת היא הקורונה: מדינות מזמינות מטוסי תדלוק כליווי להגדלת צי מטוסי התובלה שלהן להעברת אספקה, ציוד, תרופות וסיוע הומניטרי. 

למטוס התדלוק של בואינג יש מתחרה – איירבוס A330 MRTT , שכבר נמכר לאוסטרליה, צרפת, בריטניה, איחוד האמירויות, סעודיה, סינגפור, קוריאה הדרומית ונאט"ו.

למטוס של בואינג יש שני לקוחות בולטים: ישראל, שקיבלה את אישור הממשל לרכוש עד ששה מתדלקים, ויפן שחתמה על חוזה לרכש ארבעה מטוסי תדלוק. 

חיל האוויר של ארה"ב אישר באחרונה לתדלק במטוס של בואינג 97 אחוזים ממטוסי החיל. המתדלק KC-46 יוכרז מבצעי ב-2024 וחיל האוויר האמריקני הזמין 179 מטוסים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית