איחוד האמירויות מביעה חשש פומבי מהגרעין האיראני 

שליח איחוד האמירויות בגוף הפיקוח על הגרעין של האו"ם אמר ביום שישי כי הוא מקווה שאיראן תעבוד עם הגוף כדי לספק הבטחות לקהילה הבינלאומית ולאזור בנוגע לתוכנית הגרעין של טהראן

IRNA

איראן אמרה ביום שבת לאיחוד האמירויות הערביות כי טהראן נותנת עדיפות גבוהה לשיפור הקשרים עם שכנותיה, כך דיווחו כלי תקשורת ממלכתיים באיראן, יום לאחר שאיחוד האמירויות הביעה דאגה לגבי תוכנית הגרעין של טהראן.

שליח איחוד האמירויות בגוף הפיקוח על הגרעין של האו"ם אמר ביום שישי כי הוא מקווה שאיראן תעבוד עם הגוף כדי לספק הבטחות לקהילה הבינלאומית ולאזור בנוגע לתוכנית הגרעין של טהראן. 

בשיחת טלפון עם מקבילו באיחוד האמירויות, שר החוץ האיראני, חוסיין אמירבדולהיאן, "הצביע על העדיפות של שכנים במדיניות החוץ של איראן וקרא להתייעצות נוספת כדי להרחיב את הקשרים הבילטרליים", נכתב בתקשורת הממלכתית באיראן.

בשנת 2019, איחוד האמירויות, בעלת בריתה של ארה"ב, החלה לתקשר עם איראן לאחר שנים של יחסים מתוחים.  

החשש של איחוד האמירויות נובע, בין היתר, בשל קפאון בשיחות העקיפות בין טהראן לוושינגטון להחייאת הסכם גרעין משנת 2015 מאז מרץ. כמו גם, בגלל שטהראן הגבילה את יכולתה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לפקח על תוכנית הגרעין האיראנית לאחר מחלוקת עם האו"ם. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית