מלחמה באוקראינה: האיחוד האירופי המליץ לקבל את אוקראינה כחברה באיחוד

נשיא צרפת מקרון כי יש למצוא לסכסוך "פתרון דיפלומטי שלא ישפיל את רוסיה" | אניות משא מניפות דגל רוסי מעבירות חיטה מאוקראינה לסוריה – כך התגלה בצילומי לוויין של חברת MAXAR

בעוד קרבות נמשכים בעיקר בחבל דונבאס במזרח אוקראינה, קיבלה ממשלת קייב ביום ששי זריקת עידוד כאשר האיחוד האירופי המליץ לקבל את אוקראינה כחברה באיחוד ולהצטרף אליו.

הנשיא זלנסקי הגיב ואמר כי "אומץ ליבו של העם האוקראיני הוא שיצר הזדמנות ליבשת אירופה להביא לעולם היסטוריה חדשה של חירות וחופש". הקרמלין הגיב והודיע שהוא "עוקב מקרוב אחר הצטרפות אוקראינה לאיחוד האירופי", אך אין לרוסיה התנגדות, שכן מדובר בארגון כלכלי ולא צבאי. 

בקייב קיבל זלנסקי בברכה ביקור נוסף של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, ואילו שר החוץ האוקראיני דמיטרי קולבה קרא למערב להימנע מלהציע יוזמות שלום עם תנאים בלתי מתקבלים על הדעת. בכך הגיב על דברי נשיא צרפת מקרון כי יש למצוא לסכסוך "פתרון דיפלומטי שלא ישפיל את רוסיה". דבריו אלו עוררו זעם בקייב.

אניות משא מניפות דגל רוסי מעבירות חיטה מאוקראינה לסוריה – כך התגלה בצילומי לוויין של חברת MAXAR. שתי אניות שהוטענו בחיטה בנמל סבסטופול נראו כעבור כמה ימים בצילומי הלוויין כשהן עוגנות בנמל סורי ולידן משאיות פורקות מטעני חיטה. 

הושעתה כוונת ממשל ביידן למכור לאוקראינה ארבעה מל"טים חמושים גדולים מדגם MQ-1C 'עיט אפור', מחשש שציוד מתוחכם לאיסוף מודיעין יפול בידי האויב, כלומר הרוסים.

תכנית הממשל נבדקה על ידי מינהל ביטחון הטכנולוגיות בפנטגון, אחרי שהבית הלבן אישר, ונמצא שיש סכנה שהמל"ט, כולל מכשיר המכ"ם שבו, יפול בידי הרוסים.