איטליה מקימה גוף ריגול תעשייתי ממשלתי

משימתו המרכזית של הארגון החדש תהיה מחקר של חברות זרות מחד אך גם מחקר על חברות זרות המבקשות לרכוש תשתיות וטכנולוגיות באיטליה

By Quirinale.it, Attribution, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=99547619

ראש ממשלת איטליה, מאריו דראגי, החליט על הקמתו של גוף ריגול טכנולוגי-תעשייתי, שתכליתו איסוף מידע על חברות בינלאומיות. גוף הריגול החדש, ה"כוח הזהוב", יהיה מבוסס על אנשי אקדמיה ויהיה כפוף ישירות לראש הממשלה.

משימתו המרכזית של הארגון החדש תהיה מחקר של חברות זרות מחד אך גם מחקר על חברות זרות המבקשות לרכוש תשתיות וטכנולוגיות באיטליה. הארגון הוקם בעיקר על בסיס איום הריגול התעשייתי הסיני שהגדירה איטליה. 

משימה נוספת של גוף המחקר תהיה לייצר מחקר בנוגע לטכנולוגיות מתפתחות באזורי עניין שונים, בהם אנרגיה, תקשורת (כולל 5G), בריאות, חינוך, תקשורת, מערכות בנקאות וכלכלה, ביטוח, ביטחון, אווירונאוטיקה וסייבר. כל המחקר יבוצע על ידי אנשי אקדמיה מתחומי התוכן השונים, המנותקים לכאורה מכל שיקול פוליטי.

במסגרת ה"כוח הזהוב" יפעל צוות אבטחת סייבר, בשיתוף פעולה עם משרד הפנים האיטלקי. צוות זה יפעל בשיתוף פעולה עם אקדמיות ומערכי סייבר לאומיים מכל העולם.

מטרתו של הצוות תהיה לבחון את השפעת הסייבר ברמה האסטרטגית על מערכות היחסים הבינלאומיים, על רציפות עסקית וממשלתית, ועל כלכלות. עוד יעקוב וינתח הצוות שיטות ויכולות תקיפה חדשניות, ושילוב אינטליגנציה מלאכותית ביכולות הגנה והתקפה. 

הממשלה האיטלקית חוששת שהמלחמה עם אוקראינה תסלול את הדרך להשקעות סיניות נרחבות הרבה יותר בתעשיות הטכנולוגיות באיטליה. בד בבד עם הקמת הגוף החדש, ומתוך כוונה לצמצם את החדירה הסינית למדינה, מפעילה איטליה סדרת חוקים החל מיוני, המחייבות את התעשיות האיטלקיות בדיווח על כל פגישה, שיחה, מגעים ומשא מתן עם חברות זרות, בכל נושא עסקי. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית