מיקרוסופט משקיעה ב-Code Ocean הישראלית

קוד אושן מפתחת פלטפורמה מבוססת ענן לשיתוף קל ומהיר של מדע חישובי בין מדענים. המידע, הנשמר ב"קפסולה חישובית", כולל קוד, נתונים ותוצאות של מחקרים וזאת בכל שפות התכנות וניתן לשחזור בקלות במקרה הצורך

קרדיט: ורד אדיר

הסטארטאפ Code Ocean השלים גיוס B בהיקף של 16.5 מיליון דולר, בהובלת קרן M12 של מיקרוסופט ובאטרי ונצ'רס, שהובילה השקעה בסטארט-אפ גם בשלבים המוקדמים.

קוד אושן מפתחת פלטפורמה מבוססת ענן לשיתוף קל ומהיר של מדע חישובי בין מדענים, חברות ביו פארמה, גנומיקה, חברות מונחות בינה מלאכותית ומכוני מחקר במטרה להעצים ולהקל על עבודת המחקר, שימוש בידע ושימורו.

המידע, הנשמר ב"קפסולה חישובית", כולל קוד, נתונים ותוצאות של מחקרים וזאת בכל שפות התכנות וניתן לשחזור בקלות במקרה הצורך. באמצעות הפלטפורמה חוקרים במקומות שונים בעולם יכולים לעבוד באופן מסונכרן ורציף על אותו מחקר ולהאיץ את השלמתו.

קוד אושן הוקמה על ידי סיימון אדר, המשמש מנכ"ל ורם דיין, סמנכ"ל טכנולוגיה, שנפגשו במהלך השירות הצבאי באותו מדור ב-8200. שם עבדו יחד במציאת פתרונות ששילבו תשתית תוכנה ואלגוריתמיקה מורכבת. 

הרעיון להקמת קוד אושן נולד לאחר תקופת הדוקטורט של סיימון באוניברסיטת תל אביב. סיימון שיתף פעולה עם סוכנות החלל הגרמנית ומעבדות מחקר מובילות באירופה כחלק מפרויקט מחקר בינלאומי של האיחוד האירופאי. ״חלק מרכזי של הפרויקט היה שיתוף פעולה בין המרכזים השונים," מספר סיימון.

"כל מעבדת מחקר היתה מובילה בתחומה. חלק היו מהמובילים בעולם בלמידה חישובית, חלק במודלים גיאולוגים, חלק בחישוביות גיאומטרית וכו. אבל לא ממש הצלחנו להעביר ממעבדה אחת לשנייה את התשתית החישובית כדי שנוכל להשתמש בה במעבדה אחרת בצורה פשוטה ומהירה. ״

התסכול של חוסר היעילות הביא את סיימון לחשוב של פתרון שיהיה פשוט, כמו לחלוק סרטון יוטיוב בעזרת קישור שלוחצים עליו ורואים אותו בכל מקום. הרעיון היה לבנות תשתית דומה לצורך מדע חישובי שניתן לחלוק בצורה פשוטה עם לינק, בלי קשר לגודל המידע, כמה מורכבת הסביבה מבחינת דרישות תוכנה שמותקנות וכמה כוח חישובי נדרש, כשהכל מאוגד תחת Compute Capsule.

הפלטפורמה של קוד אושן פועלת בשני מישורים: לשימוש פרטי של חברות ומכוני מחקר וחלק פתוח שכולל 2,500 קפסולות מחקר ציבוריות זמינות בקוד פתוח שבו חוקרים חולקים את הידע עם הקהילה העולמית.

הטכנולוגיה של החברה אומצה על ידי חברות ביו-פארמה עולמיות מובילות כמו Sema4, Lantern, Champions Oncology, CytoReason, Dragonfly Therapeutics ואחרות. השימוש בפלטפורמה מאפשר לחוקרים לפנות את תשומת ליבם ואת זמנם היקר למחקר, במקום לצדדים הטכניים של ניהול המידע ותפעול התשתית החישובית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית