תיקים באפילה: תכירו את האיש שינהל את החקירות הביטחוניות בפרקליטות המדינה

עו"ד אלון אלטמן, המשמש כיום כפרקליט מחוז דרום (פלילי) יחליף בתפקיד המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים את עו"ד נורית ליטמן. תחומי האחריות כוללים: תלונות נגד חוקרי שב"כ, בחינת השגות על החלטת הפצ"ר, עבירות הנושקות לחופש הביטוי

אלון אלטמן. צילום: באדיבות דוברות משרד המשפטים

ועדת המכרזים של נציבות שירות המדינה בחרה פה-אחד בעו"ד אלון אלטמן לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, ובעו"ד מיכל לייסר למנהלת המחלקה למשפט העבודה בפרקליטות המדינה.

עו"ד אלטמן, המשמש כיום כפרקליט מחוז דרום (פלילי) וכמי שממלא בפועל את סמכויות המשנה לתפקידים מיוחדים, יחליף בתפקיד את עו"ד נורית ליטמן, שמילאה את התפקיד עד לפרישתה במאי 2021, ואילו עו"ד לייסר, המשמשת כיום כסגנית מנהלת המחלקה למשפט העבודה, תחליף בתפקיד את עו"ד רחל (קוקי) שילנסקי, המסיימת כהונה בת 8 שנים.

חברי ועדת המכרזים שבחרה באלטמן ובלייסר היו השופטת בדימוס עדנה בקנשטיין (יו"ר); פרקליט המדינה, עמית איסמן; היועץ המשפטי של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אביתר טסלר; ויו"ר ארגון הפרקליטים, אורית קורין.

המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים עוסק בתחום המשפט הפלילי, בין היתר, בעבירות ובנושאים הנוגעים לביטחון המדינה, וכן בנושאים בעלי רגישות או השלכות רוחב משמעותיות. בכלל זה, אמון המשנה על האכיפה בעבירות נגד ביטחון המדינה ועבריינות אידיאולוגית, וכן על ליווי מקצועי בחקירת תיקים ביטחוניים רגישים, בשיתוף עם צה"ל ושירות הביטחון הכללי.

בנוסף, אחראי המשנה על אישורי הארכות מעצר ביטחוניות; הארכות מניעת מפגש של עצורים ביטחוניים עם עורכי דינם; אישור הוספת נסיבה מחמירה של מניע גזעני בכתבי אישום; ייזום וליווי הליכי חקיקה בתחומי הביטחון הרלוונטיים לעבודת הפרקליטות;

בחינת המלצות הממונה על המבת"ן באשר לתלונות נגד חוקרי שב"כ; בחינת השגות על החלטת הפצ"ר שלא לפתוח בחקירה פלילית בתיקים הרלוונטיים ועוד. המשנה לתפקידים מיוחדים אף מרכז את הטיפול בתחום העבירות הנושקות לחופש הביטוי. במסגרת זו, הוא מחליט אם לאשר פתיחה בחקירה פלילית בעבירות כגון הסתה לאלימות ולטרור, הסתה לגזענות, הסתה להשתמטות, תמיכה בארגון טרור, ועוד.

לצד תפקידיו אלו, מוביל המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים מספר צוותי עבודה בתחומים שונים, כגון מניעת אלימות בספורט, הגנה על עובדי מערכת הבריאות, בנייה בשטחי איו"ש ועוד.

עו"ד אלטמן החל את דרכו בפרקליטות כטרום-מתמחה בשנת 1995, ושימש כפרקליט במחוז דרום מאז 1997. במשך השנים טיפל בתיקי פשיעה חמורה רבים, ובהם ארגון הפשיעה של חגי זגורי, תיקי רצח, עבירות מין, תיקי סחר בנשים, עבירות ביטחון ועוד. ב-2014 מונה לפרקליט המחוז, תפקיד אותו מילא עד עתה.

אלון אלטמן (52), נשוי ואב לארבעה, הינו בעל תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית