מלחמה באוקראינה: הסתיים בכניעה הקרב על מפעל הפלדה הגדול אזובסטאל ליד מריופול

יותר מ-250 לוחמים אוקראיניים נכנעו לכוחות הרוסיים שצרו על המפעל והפציצו אותו ללא הרף | כניעת הלוחמים במפעל מסמלת את סיום הקרב על עיר הנמל החשובה מריופול

Photo: Rui Caria, Serhii Hudak, Lynsey Addario, Mstyslav Chernov, Fabio Bucciarelli.

הסתיים בכניעה הקרב על מפעל הפלדה הגדול אזובסטאל ליד מריופול, שנעשה לאחד מסמלי המלחמה. יותר מ-250 לוחמים אוקראיניים נכנעו לכוחות הרוסיים שצרו על המפעל והפציצו אותו ללא הרף, וממשלת קייב הודיעה כי הורתה ללוחמים לעזוב את שטח המפעל.

כתבי רויטרס ו-AP ראו עשרות אוטובוסים מעבירים אוקראינים לכיוון העיר הרוסית נובואזובסקי. מוסקבה הודיעה שתטפל בפצועים לפי חוקי אמנת ז'נבה, ואילו פוטין אמר שהוא ערב אישית לשלום השבויים.

כניעת הלוחמים במפעל מסמלת את סיום הקרב על עיר הנמל החשובה מריופול, שהיא כיום עיר הרוסה ובה נהרגו רבבות תושבים ואלפים נקברו בין הריסות בתים. לטענת האוקראינים הרוסים הביאו עמם קרמטוריום נייד כדי לשרוף גופות וכך להעלים מעשי זוועה. 

בחזית חארקיב המצב שונה, וצבא אוקראינה ממשיך להתקדם ולכבוש שטחים וערים מידי הרוסים הנסוגים. כוחות של צבא אוקראינה הגיעו עד לגבול הרוסי, מרחק 40 ק"מ צפונית לחארקיב.

בחזית המדינית נראה שינוי מסויים בעמדה הרוסית השלילית לגבי הצטרפות פינלנד ושוודיה לנאט"ו. פוטין אמר ש"לרוסיה אין בעיה" עם ההצטרפות, וגם בעתיד לא תהיה בעיה אלא אם כן נאט"ו תציב יותר כוחות צבא ונשק בקרבת רוסיה.

שר החוץ לברוב הלך בעקבות הבוס ואמר כי "אין בעיה" עם ההצטרפות כי בין כה וכה שתי המדינות כבר השתתפו בתמרונים צבאיים של נאט"ו. 

אולם מוסקבה לא שכחה אתמול לגרש שני דיפלומטים פיניים בעת שהפרלמנט בהלסינקי אישר ברוב גדול את החלטת הממשלה לבקש להצטרף לנאט"ו. ההצעה אושרה ברוב של 188 מתוך 200 חברי הבית.

שרת החוץ של שוודיה חתמה על המסמכים הדרושים להגשת בקשת הצטרפות לנאט"ו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית