נשיא אקוודור בביקור בישראל

היקף הסחר ההדדי בסחורות בין המדינות מוערך בכ-44 מיליון דולר

סטילס: חיים צח /לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש עם נשיא אקוודור, גיירמו לאסו, במסגרת ביקורו הרשמי הראשון של נשיא אקוואדור בישראל. 

בפגישתם דנו שני האישים בשיתופי פעולה בין ישראל לאקוודור בנושאי חדשנות, טכנולוגיה וביטחון פנים. רה"מ בנט בירך את נשיא אקוודור על משרד החדשנות שאקוודור מקימה בירושלים לצד קולומביה. 

כמו כן, הודה ראש הממשלה בנט לנשיא לאסו על הובלת שינוי המדיניות של אקוודור כלפי ישראל.

לנשיא לאסו התלוו שר החוץ וההגירה של אקוודור ושר הייצור, הסחר וההשקעות של אקוודור. כמו כן, השתתפו בפגישה שגריר ישראל באקוודור ושגרירת אקוודור בישראל.

על פי פרסום של אתר port2port, אתמול (ד) נפגשה שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי עם שר הייצור, החוץ, ההשקעות והדגה של אקוודור, חוליו חֹוסֶה פְּרָאדֹו (Julio José Parado) ועם שר השותפויות הציבוריות – פרטיות של אקוודור רוברטו סאלס. 

״במהלך הפגישה שוחחו השרים בדרכים להידוק שיתוף הפעולה הכלכלי והצמיחה העסקית הבילטראלית בין שתי המדינות. כמו כן על מנת לקדם את הרחבת קשרי והיקף הסחר, נחתם מזכר הבנות בדבר שיתוף פעולה בסחר וכלכלה כחלק מהעמקת הקשרים הקיימים״, כותבים בפרסום. 

״נכון לשנת 2021, אקוודור, הממוקמת בחלקה הצפון-מערבי של דרום אמריקה, מייצאת לישראל בעיקר תוצרת חקלאית טרייה ומוצרי מזון בסך של כ-8 מיליון דולר, בעוד היא מייבאת מישראל מכונות ומיכון חשמלי וטכני, גומי ופלסטיק, וכימיקלים ומוצרי תעשיות כימיות בסך של כ-36 מיליון דולר. היקף הסחר ההדדי בסחורות בין המדינות מוערך בכ-44 מיליון דולר. ״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית