QUESTAR מספקת תחזוקה חזויה לתקלות ברכבים

בניסוי שנערך עם חברת ״קווים״, ב-10% מכלי הרכב בניסוי זוהתה אנומליה באמצעות אלגוריתם מיוחד

ארז לורבר. צילום: איריס פולישו

חברת האוטו-טק QUESTAR, משיקה טכנולוגיה לחיזוי בריאות הרכב ( Vehicle Health Management- VHM). מדובר בשינוי תפיסתי בתחזוקת הרכב הנהוגה כיום, מכללית לחזויה ופרטנית המותאמת לצרכיו ולמידותיו של כלי הרכב. 

QUESTAR ממירה את הנתונים המצטברים מכל מערכות הרכב, לתובנות תחזוקתיות ועסקיות ומאפשרת פעולה מתקנת על פני כל מערכות הרכב. מנוע הבינה המלאכותית, מאבחן באופן מהיר ומדויק את התקלות ברכב ומתריע עליהן מבעוד מועד. 

פלטפורמת ניתוח הנתונים המתקדמת נוחה לשימוש, נגישה למשתמשים באמצעות ממשקי web והפעלת APIs שונים, או באמצעות מכשירים ניידים. 

נתונים מהשטח מלמדים על הפחתה בהיקף ההוצאות בקרב לקוחות החברה בעולם: הפחתה של כ-30% בהוצאות על חלקי חילוף, הפחתה של כ- 10% בצריכת דלק, הפחתה של כ- 20% בתאונות, הפחתה של 75% בזמן מבוזבז ועוד. 

בפרויקט שערכה החברה למשך כשבועיים על צי רכב של חברת קווים (המפעילה למעלה מ- 1,500 כלי רכב עירוניים ובינעירוניים) נמצא כי 90% מהאוטובוסים היו תקינים וב-10% מהם זוהתה אנומליה באמצעות אלגוריתם מיוחד בשני אזורים עיקריים. 

בראשון מודל ה- AI זיהה בעיה במערכת הפליטה, ומערכת הטלמטריה השלימה את התמונה בזיהוי מדויק של בעיית צריכת שמן מנוע מוגברת, על אף שנתון זה לא זוהה על ידי מערכות המחשוב של הרכב ולא תועד בהיסטוריית הרכב.  

בסוג השני, נמצא כי תהליך ניקוי מסנן החלקיקים שמותקן במערכת הפליטה באוטובוס, אינו משלים במלואו את הסייקל הנדרש לצורך ניקוי ושריפת המזהמים. גם כאן נחסכו הוצאות משמעותיות לרכב על ידי טיפול יזום. 

ארז לורבר, מנכ"ל חברת QUESTAR: "הפתרון שאנו מציעים מביא עמו בשורה של ממש לשינוי תפיסתי בתחזוקת הרכב ולחיסכון בקרב לקוחות מוסדיים ופרטיים. פעילות החברה מספקת ערך עסקי רב לאקוסיסטם הרכב, על ידי מינוף נתוני רכב בזמן אמת, לתובנות הניתנות לפעולה. 

״במקביל, אנו עובדים באופן צמוד עם מספר יצרני רכב, על הטמעת הטכנולוגיה ברכב חדש עוד בשלב הייצור, כך שהיא תותקן על גבי מחשב הרכב built-in ותאפשר גם ליצרן וגם ללקוח לעקוב באופן שוטף אחר מצב בריאות הרכב".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית