סייברטק אירופה: יותר מ-90 חברות וסטארט-אפים מלמעלה מ-50 מדינות

כנס סייברטק אירופה שהתקיים ברומא, בשיתוף חברת ליאונרדו האיטלקית, הסתיים לאחר יומיים של הרצאות ומפגש פנים לפנים בין מומחי סייבר מכל אירופה וישראל 

Cybertech EU

העלות העולמית של פשעי סייבר נאמדת ב-6 טריליון דולר עד 2021. מספר ההתקפות בעולם גדל יותר ויותר: יותר מ-2,000 תקיפות חמורות נרשמו ברחבי העולם, כמעט 10% יותר מהשנה הקודמת. ההתקפות צומחות באופן אקספוננציאלי ומשפיעות על עסקים, ארגונים ואזרחים כאחד. 

היומיים של Cybertech Europe 2022, האירוע והפלטפורמה האירופית החשובה ביותר המוקדשת למגזר אבטחת הסייבר בשיתוף פעולה עם לאונרדו, הסתיימו. מספרים חשובים למהדורה חמישית זו לאחר המגיפה ששינתה את חיינו בצורה חשובה: אלפי מבקרים ויותר מ-90 חברות וסטארט-אפים משתתפות מלמעלה מ-50 מדינות.

"פיתוח גישה גלובלית לאבטחה הכוללת הן את הממד הפיזי והן את הממד הדיגיטלי הוא בסיסי להגנה על המערכות הכלכליות, הפוליטיות והחברתיות שלנו" אמר אלסנדרו פרופומו, מנכ"ל לאונרדו, בנאום הפתיחה שלו בסייברטק אירופה 2022.

"בליאונרדו אנו משוכנעים שאבטחת סייבר היא מאמץ צוות: חברות פרטיות, ממשלות לאומיות ומוסדות אירופיים חייבים להתאחד במסגרת שיתופית, כדי לקדם חוסן סייבר, להגן על תקשורת ונתונים, לאבטח את החברה והכלכלה האירופית. מסיבה זו, אני מאמין שהכנס שזה עתה הסתיים היה רגע חשוב מאוד בדיון הלאומי והאירופי כדי לסייע ביצירת מודעות גדולה יותר לאתגרים שמציבה אבטחת הסייבר. ״ 

הדיונים כללו גם התייחסות למתקפות סייבר על שרשרת האספקה, ​​שהפכו לנושא דיון חשוב בהגנת סייבר. נושא נוסף עכשווי ושנוי במחלוקת הוא הנושא הקשור לכופרה. בעולם נרשמו 623.3 מיליון התקפות כופר בשנת 2021, עם עלייה של 105% משנה לשנה ו-232% מ-2019. המדינות שנפגעו יותר מכל היו ארצות הברית ובריטניה, שבהן נראתה צמיחה של 98% ו-227% בהתאמה.

"כשאנחנו מדברים על אבטחת סייבר, זה קשור לרוב לבעיות שמשפיעות על חברות, ארגונים ציבוריים ופרטיים - בעוד שבמציאות זה כבר חלק מהחיים של כולם. התקפות סייבר נמצאות במגמת עלייה ואנו מצפים שבעתיד נתמודד עם אתגרים חשובים יותר ויותר״, אמר אמיר רפפורט, מייסד ועורך ראשי של סייברטק. 

״אנחנו כשחקן שוק, אבל גם כאזרחים, יכולים לעשות הרבה: אבטחת סייבר חייבת להיות בראש סדר העדיפויות בכל ההקשרים של חיינו: ממקום העבודה לכלכלה ועד לחיי היומיום, אם אנחנו רוצים לנצל את הפוטנציאל האמיתי של הכלכלה הדיגיטלית. 

"יש להתייחס לאבטחת סייבר כמערכת של מערכות בסיסיות החל מטכנולוגיה, לתהליכים עסקיים ולאנשים. המטרה שלנו היום היא לספק חומר למחשבה ופתרונות לבניית מערכות אקולוגיות חזקות יותר, מהן ארגונים יכולים להפיק תועלת, ללמוד ולנוע בעתיד המקושר והדיגיטלי הזה בביטחון."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית