ארה״ב דורשת חקירת הרג העיתונאית בג׳נין

מחלקת המדינה של ארה"ב הודיעה אמש כי ישראל מסוגלת לבצע חקירה מעמיקה | האיחוד האירופי קרא לחקירה בלתי תלויה 

By unknown - https://ar.wikipedia.org/wiki/ملف:شيرين_أبو_عاقلة.jpg, Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=70759882

מחלקת המדינה של ארה"ב הודיעה אמש כי ישראל מסוגלת לבצע חקירה מעמיקה ומקיפה בנסיבות מותה של כתבת רשת אל ג'זירה שירין אבו עאקלה (51) בג'נין.

"לישראל יש יכולות לבצע חקירה מקיפה ומעמיקה", אמר לכתבים דובר מחלקת המדינה נד פרייס. רשת אל ג'זירה, המעסיקה של שירין, מביא הבוקר את דברי הרמטכ"ל כוכבי שאמר כי לא ברור מי ירה למוות בעיתונאית.

הרשת מפרסמת גם את גרסת צה"ל כי יתכן ששירין נהרגה מאש פלשתינית והעלתה את סרטון צה"ל המבקש להוכיח שהפלשתינים ירו מספר רב של יריות.

הרשת גם פרסמה מוקדם יותר הודעה שבה נאמר שהעיתונאית "נרצחה בדם קר" וקראה לקהילה הבינלאומית להטיל אתת האחריות על ישראל.

האיחוד האירופי קרא לחקירה בלתי תלוייה, ואילו שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומס גרינפילד קראה לבצע "חקירה שקופה". חברת הקונגרס האמריקני רשידה טלייב קראה לממשלת ארה"ב לחקור את נסיבות מותה של הכתבת, בעלת אזרחות אמריקנית, "ולא להניח למי שביצע את הפשעים לחקור אותם".

בבוקר דיווחה רשת אל ג'זירה שהחקירה הישראלית הראשונית מראה ששירין אבו עאקלה נמצאה במרחק של כ-150 מטרים מכוח ישראלי בעצת שנהרגה מירי, וכי היא נפגעה מכדור בקוטר 5.56 מ"מ שנורה מרובה M-16, כך לדברי עיתון הארץ שמצוטטים באל ג'זירה, והדיווח מוסיף כי עדיין לא ברור אם מות הכתבת נגרם מאש פלשתינית או ישראלית.

ניו יורק טיימס מדווח שהעיתונאים לבשה אפוד מגן ועליו הכתובת PRESS. 

בחיפה ובנצרת השתתפו אתמול כרמה מאות אנשים במחאות על מותה של העיתונאית הפלשתינית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית