ראש סבא״א: איראן לא מספקת נתונים אודות שלושה אתרי גרעין חשאיים שנחשפו בעבר

"אין שום סימנים שאיראן מוסרת לוועדה מידע על החלקיקים, כפי שנדרשה לעשות וכפי שנקבע בין הצדדים", אמר ראש צוות הפקחים בדיון בקונגרס האירופי אתמול

ראש סבא״א: איראן לא מספקת נתונים אודות שלושה אתרי גרעין חשאיים שנחשפו בעבר

irna.ir

איראן ממשיכה בתמרוני השהייה המקשים על חידוש שיחות וינה על הסכם גרעין: ראש צוות פקחי האו"ם הזהיר אתמול שאירן "גוררת רגליים" ואיננה מספקת מידע על חלקיקי אורניום שנמצאו בשלושה אתרי גרעין ישנים. 

סוכנות רויטרס מבהירה כי מבחינה טכנית עניין החלקיקים איננו חלק מהדיונים בווינה, אך הדבר גורם למתיחות כיוון שאיראן דורשת לבטל את החקירה שמנהלת הוועדה לאנרגיה אטומית בדבר חלקיקי האורניום שנתגלו בשלושה אתרי גרעין שהאיראנים כלל לא הודיעו על קיומם.

"אין שום סימנים שאיראן מוסרת לוועדה מידע על החלקיקים, כפי שנדרשה לעשות וכפי שנקבע בין הצדדים", אמר ראש צוות הפקחים בדיון בקונגרס האירופי אתמול. לדבריו הוא הבהיר לטהרן שלא ניתן יהיה להתקדם לקראת הסכם גרעין ללא קבלת מידע על חלקיקי האורניום. "אינני רוצה להישמע מבוהל", אמר גרוסי, "אך המצב לא נראה טוב. איראן לא מסרה מידע שלו אנו זקוקים". 

חברות האיחוד האירופי למעשה איבדו תקווה לחידוש שיחות וינה על הסכם גרעין. "חלון ההזדמנויות עלול להיסגר בכל עת", אמר על כך גרוסי בפרלמנט האירופי.