סייברטק אירופה: ליאונרדו פתחה מרכז לימודי סייבר לאומי להכשרת כוח אדם מקומי ואירופאי

מנכ״ל קבוצת ליאונרדו, אלסנדרו פרופומו בפתחו של כנס סייברטק אירופה: ״אבטחת סייבר היא תנאי מוקדם חיוני להבטחת הריבונות הדיגיטלית והאוטונומיה האסטרטגית של אירופה״

אלסנדרו פרופומו. צילום: Samantha Zucchi 

״תענוג לראות אתכם חזרה ברומא אחרי שנתיים של מגיפה. חשוב מאוד להיפגש פנים אל פנים״, אמר מנכ״ל קבוצת ליאונרדו, אלסנדרו פרופומו בפתחו של כנס סייברטק אירופה, המתקיים ברומא, איטליה. 

״הגנה על נתונים ותשתיות דיגיטליות היא המפתח לחוסן של מערכות כלכליות, פוליטיות וחברתיות. עלינו לפתח גישה גלובלית לאבטחה הכוללת את הממד הפיזי והדיגיטלי כאחד, כדי להבטיח שירותים חיוניים - אנרגיה, ניידות, תקשורת, בריאות, הגנה.

״איומי אבטחת סייבר חדשים במהלך השנתיים האחרונות הם נזקים נלווים של מגפת הקורונה והאצת השימוש בדיגיטציה. מתקפות הסייבר גדלו במספרם, בתחכום ובהשפעה.

״בשנת 2021, העלות העולמית לפשעי סייבר עלתה על 6 טריליון דולר. חמישית מסך ההתקפות (ממוקדות) באירופה. לאונרדו גלובל עוקבת אחרי 115 אלף אירועי אבטחה בשנייה, ומטפלת ב-1800 אירועים ביום.

״אבטחת סייבר עלתה לראש סדר היום האירופי של תוכנית ההבראה החדשה. הסייבר מרכזי באסטרטגיית ההגנה החדשה של הנציבות האירופית. הודות לתוכנית ההתאוששות והחוסן הלאומית, איטליה יכולה להפוך לכוח מניע בקידום מרחב סייבר אירופי פתוח, בטוח ומאובטח. במקביל, המדינה יכולה לסגור את פער הדיגיטציה שלה עם השותפים האירופיים העיקריים שלה.

״לאיטליה יש עיכובים היסטוריים בדיגיטציה. תוכנית ההתאוששות והחוסן הלאומית (PNRR) מהווה הזדמנות לתקן זאת. התוכנית מקצה קרוב ל-50 מיליארד אירו לדיגיטציה ואבטחת סייבר, במיוחד למנהל הציבורי.

״אבטחת סייבר היא תנאי מוקדם חיוני להבטחת הריבונות הדיגיטלית והאוטונומיה האסטרטגית של אירופה. זהו גורם מפתח מרכזי בפיתוח טכנולוגיות משבשות חדשות בכל מגזר חשוב - כגון הגנה, הגנה על תשתיות קריטיות וכלכלת החלל החדשה. ״

 

 

[Undersecretary of State to the Pres. of the Council of Ministers, Italy, Franco Gabrielli]

דיגיטציה של שדה הקרב

״תחום ההגנה בסייבר הוכר כתחום הפעילות החמישי שלנו. דיגיטציה של שדה הקרב עם בינה מלאכותית, רובוטיקה ומחשוב על, דורשים פתרונות מאובטחים וגמישים בתכנון. ככל שהאיחוד האירופי מעמיק את שיתוף הפעולה הביטחוני שלו, אבטחת סייבר תהיה חיונית כדי להבטיח תקשורת בטוחה ושיתוף נתונים״, מסביר פרופומו. 

״הגנה על תשתיות קריטיות היא תחום חיוני חשוב לקיימות של מדינה. יש התכנסות של איומים פיזיים ודיגיטליים. אבטחת התשתית של תחנות כוח, בתי חולים או נמלים היא לרוב הקו הראשון של הרתעת סייבר.

״באוקראינה, לפי מקורות רבים, הגנת הסייבר של תשתיות קריטיות משחקת תפקיד חשוב. בחלל, אבטחת סייבר בסיסית לטובת פיתוח נוסף של יישומי שימוש כפול בלוויינים וטכנולוגיות תצפית. תקשורת מאובטחת, מידע, ניטור גלובלי - בין היתר. אנו יכולים לעשות שימוש בשירותים אלה עבור המגזר האזרחי והביטחוני רק בסביבה דיגיטלית מאובטחת.

״נכסים טכנולוגיים לבדם אינם מספיקים כדי להגן על המערכת האקולוגית הדיגיטלית האירופית. יש צורך לפתח תרבות אמיתית של אבטחה ולהשקיע בחינוך לאבטחת סייבר ובהכשרת כוח אדם. כישורי הסייבר של אירופה לא עמדו בקצב הביקוש הגובר לאנשי מקצוע בתחום. לפי מדד הכלכלה והחברה הדיגיטלית, 55% מהארגונים האירופיים מתקשים בגיוס מומחי אבטחה וחסרים לפחות 200,000 אנשי מקצוע.

״זו הסיבה שלאונרדו השיק את האקדמיה לאבטחת סייבר בינואר האחרון. מרכז לאקוסיסטם הלאומי לאימוני סייבר. זה לא מבוסס רק על היכולות שלנו, אלא שאנחנו באמת מנסים ליצור סביבה שבה ספקים רבים ושונים של יכולות חינוכיות יתבססו, במרכז שלנו, כדי להפגיש מוסדות ציבוריים, אוניברסיטאות וגופים איטלקיים אחרים כדי להכשיר אנשי סייבר באיטליה ובאירופה.

״אנו מאמינים שאבטחת סייבר היא מאמץ צוותי. חברות פרטיות, ממשלות לאומיות ומוסדות אירופיים חייבים להצטרף למסגרת שיתופית כדי לקדם חוסן סייבר, להגן על תקשורת ונתונים ולשמור על אבטחת החברה והכלכלה האירופית. ״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית