טלדיין פליר תספק משפחת כוונות לחימה אישיות בשווי של חצי מיליארד דולרים לצבא ארה"ב

בעבר (2018-19) סיפקה החברה לצה"ל כוונות צבאיות טרמיות ארוכות-טווח מסוג T75 בשווי 14 מיליון דולרים
 

Photo: US Army

משרד ההגנה האמריקאי העניק בסוף השבוע האחרון לחברת טלדיין פליר (Teledyne Flir) חוזה בשווי חצי מיליארד דולרים לאספקת משפחה של כוונות לחימה אישיות (FWS-I) לצבא ארה"ב.

יחד עם טלדיין פליר זכתה החברה האמריקאית DRS Network & Imaging Systems בחוזה בשווי של כ-580 מיליון דולרים לאספקת כוונות אלו. חוזים אלו הם לתקופה של 5 שנים.

יחד עם משקפת ראיית הלילה המשופרת (ENVG-B), סדרת כוונות ה-FWS-I אמורה לספק לכוחות צבא ארה"ב את הציוד המתקדם ביותר לראיית לילה. האתר Shephardmedia.com מספר כי כוונות ה-FWS-I שיורכבו על גבי נשקי החיילים, ישדרו באופן אלחוטי את תמונת הראייה שירכשו למשקפת ENVG-B המותקנת בקסדת החייל. כך יתאפשר לחיילים לראות דרך ערפל, אבק ועשן, הן בסביבות יום והן בלילה.

משפחת הכוונות תואמת למגוון כלי נשק חי"ר כגון רוס"ר ,M16 מקלע קל מחלקתי M249, מפצח הבונקרים M141 ומשגר טילי הנ"ט הקל M136 AT4. ניתן להרכיב כוונות אלו לפני כוונות יום שכבר הותאמו על הנשק. חיילים נושאי רובים יכולים להתקין או להסיר את ה-FWS-I ללא כל צורך להסיר תחילה את כוונות היום שלהם.

בתחילת שנת 2021 רכש קונצרן טלדיין את חברת פליר בשווי של כ-8 מיליארד דולרים. כפי שדווח באתר ישראל דיפנס, חברת פליר, המיוצגת בישראל על ידי חברת "קאריל", זכתה באמצע שנת 2018 במכרז בשווי 14 מיליון דולרים לאספקת כוונות צבאיות טרמיות ארוכות-טווח מסוג T75 לישראל, שאספקתן הסתיימה בשנת 2019.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית