מעגלים נסגרים בלונדון

יום טוב תמיר, מעגלים נסגרים בלונדון, הוצאה עצמית, 2022
 

באדיבות יום טוב תמיר

הספר הוא על תא"ל מיל' יום טוב תמיר, אבל בשבילי הוא על כל הקבוצה הזאת של קציני השריון עם השרות הממושך.  לקרוא את הספר של י"ט, זה כמו ספר גיאוגרפיה של ישראל : בתעלה. ברמת הגולן. בזיקים. ברג'ר. בשבטה. בחולתה. בבקעת הלבנון. באתר המשאבות של המוביל הארצי. בצאלים. וזה רק מדפדוף חוזר אקראי בספר. 

יש משהו מדהים בעיני כשאתה תופר את הארץ לאורך ולרוחב ובאלכסון,ודרך זה אתה נשאב לתוך ההזדהות המוחלטת בינך ובין המדינה. והאנשים שאתה פוגש. הספר ריתק אותי במגוון הבלתי רגיל של אנשים שיום טוב פוגש במסגרת תפקידיו. בארץ ובעולם.

הספר גם מספר את הסיפור של האנשים שהתקדמו בצבא והגיעו לתפקידים בכירים. אהבתי בספר דווקא את החלק שבו יום טוב לא לבוש בסרבל, נעליים גבוהות ומשקפי אבק אלא כשהוא בדקרון, בנעליים חצאיות ובא כל בוקר למשרדו כסגן ראש אג"ת, מטפל בנושאים שלכאורה לא הוכשר אליהם באופן ספציפי, אבל בהם באים לידי ביטוי הבגרות והמגע עם אנשים מכל הסוגים ומכל הקצוות.

נושאים המשפיעים על חייהם של אלפי אזרחים במדינה מבלי שהם יודעים שמכריע הגורלות הוא טנקיסט שצבר משך שנים ארוכות ניסיון, הישגים וצלקות ובזכות התמדה וחתירה מתמדת קדימה קנה את הזכות להשפיע על דמות המדינה.

ויש כמובן את התיאור המפורט של היום הראשון, והימים שבאו בעקבותיו, של מלחמת יום הכיפורים. זה שהתיאור הזה פורט על מיתר בגופי לא צריך להפתיע את המבוגרים שבינינו. 

חשוב הדבר שזה ייקרא על ידי דור הלוחמים הצעירים. אסור שישלו עצמם שהנינוחות היחסית של השרות בימי שלום ממשיכה גם לתוך מלחמה גדולה. וכדי להיות מוכנים מנטלית, חשוב שהסיפור ייקרא.  טוב עשה יום טוב שכתב את הספר. טוב לספרות של חיל השריון ולאנשיו המיתולוגים. טוב למשרתים כיום ולכאלה שישרתו בדרג המסתער. טוב לקציני מטה במטה הכללי.

נכתב על ידי אלוף מיל' גיורא רום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית