יירוט ראשון של טיל מערכת הגנ"א THAAD נגד טילים ששיגרו החות'ים לאיחוד האמירויות 

המערכת תוצרת לוקהיד מרטין השמידה טיל בליסטי לטווח בינוני ששוגר לעבר בסיס האוויר אל- דאפרה

By The U.S. ArmyRalph Scott/Missile Defense Agency/U.S. Department of Defense - Successful Mission, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=29114493

מערכת הגנ"א המתקדמת THAAD המופעלת על ידי איחוד האמירויות יירטה בשבוע שעבר טיל בליסטי ששיגרו המורדים החות'ים בתימן כחלק מתקיפה של מטרות באבו דאבי.

זה היה היירוט המבצעי הראשון של טיל THAAD בפעילות מבצעית-קרבית, מדווח דפנס ניוז, המציין כי האמריקנים מפעילים מערכות הגנה מדגם זה גם בישראל. 

המערכת תוצרת לוקהיד מרטין השמידה טיל בליסטי לטווח בינוני ששוגר לעבר בסיס האוויר אל- דאפרה, שהוא בסיס של איחוד האמירויות המארח אנשי צבא אמריקניים וצרפתיים.

בתקיפה נטלו חלק טילים בליסטיים, טילי שיוט וכטמ"מים של החות'ים, נהרגו שלושה אזרחית ונפצעו ששה, כך הודיע שגריר האמירויות בוושינגטון. השגריר יוסף אל אוטייבה מסר שההרוגים היו בלתי מעורבים תמימים.

מפקדת פיקוד מרכז של צבא ארה"ב אישרה כי בעת התקיפה אנשי צבא אמריקניים תפסו מחסות בבונקרים בבסיס וכי "כל הכוחות בבסיס נהגו במקצועיות ובמשמעת".

מערכת הגנ"א THAAD מיועדת ליירט טילים בליסטיים  לטווחים בינוניים וארוכים. ארה"ב מציבה מערכות כאלו בישראל, בגואם, בקוריאה הדרומית וביפן. צבא ארה"ב מתפעל שבע סוללות של מערכת ההגנה האווירית THAAD. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית