כ- 1300 סטרטאפים הגישו מועמדותם לתחרות ה- Ed-tech הבינלאומית GESAwards

את ישראל ייצג בתחרות Cocohub - פלטפורמה לבניית בוטים שיחתיים בווידאו (אווטרים), קול וטקסט, ללא צורך בניסיון קודם או בידיעת קוד

כ- 1300 סטרטאפים הגישו מועמדותם לתחרות ה- Ed-tech הבינלאומית Global EdTech Startups Awards - GESAwards שתתקיים ביום חמישי הקרוב, 20.1. מדובר בנציגים מ 134 מדינות מרחבי העולם, בהן : ניגריה, קוריאה, דרום אפריקה, צ'ילה, ארה"ב, יפן, ספרד, מצרים, קטר ועוד. האירוע ייערך השנה בזום חובק עולם בשל התפשטות האומיקרון.

מדובר בתחרות שמתקיימת מאז שנת 2014 ושנחשבת לחשובה והגדולה בעולם בתחום טכנולוגיות החינוך. מי שיזם אותה והגה את הרעיון הוא מנכ"ל MindCet מבית מטח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית) – אבי ורשבסקי.

את ישראל ייצג בתחרות הסטארטאפ שהתחרה במוקדמות וניצח את יתר הסטארטאפים הישראליים בתחרות שערכה מטח - Cocohub - פלטפורמה לבניית בוטים שיחתיים בווידאו (אווטרים), קול וטקסט, ללא צורך בניסיון קודם או בידיעת קוד.

הפלטפורמה מאפשרת לכל אחת ואחד לבנות בוטים המשמשים כעוזרי הוראה, למשימות תרגול ובחינה ולצרכי הערכה. בין קהלי היעד - בתי ספר שמייצרים בוט המתאים לשיחה והנחייה של ילדים בתהליכי למידה  טיפוליים ומאפשר יצירת טיפולים באופן יעיל ומותאם אישית.

כאמור, הגמר מהווה את אחד האירועים הבינלאומיים המשמעותיים  ביותר עבור קהילה גדולה המקדמת  טכנולוגיה בחינוך, ומחברת את כלל בעלי העניין ביחד : שותפים, משקיעים, יזמים, ואנשי ממשל וחינוך ברחבי העולם. עבור הסטארטאפים מדובר בהזדמנות להתחבר, ליצור שותפויות באקו-סיסטם הצומח מדי שנה ושקיבל משנה חשיבות בשנתיים האחרונות בהן רבות ממערכות החינוך בעולם עברו לפרקים ללמידה מרחוק המתבססת על טכנולוגיות שונות.

עם השנים , חברו לאירוע חברות טכנולוגיה ותאגידים בינלאומיים כמו startups  Google for,  , IDB, National Geographic, AWS  HP ואחרים, במטרה לייצר שיתופי פעולה עם סטרטאפים שיענו על האתגרי החינוך, הצרכנים,  ומשתמשי הקצה .

מנכ"ל MindCet, אבי ורשבסקי: "תחרות GESAwards הוכיחה את עצמה כססמוגרף רגיש להתפתחות תחום הedtech, מי שרוצה לקבל הצצה של פני עולם החינוך בעוד שלוש -ארבע שנים, מוזמן להכיר לעומק את הסטרטאפים מרחבי העולם שיציגו בגמר"

מנכ"ל מטח, יוסי ביידץ: " הקורונה שינתה רבים מההרגלים והמסורות, ואף הגדירה מחדש  את יחסי הלומד, המלמד, הסביבה הפיזית והאנושית והסביבה הוירטואלית. במטח אנו חוקרים שינויים והתהוויות אלה בעולם החינוך ויוצרים פתרונות רלוונטיים חדשניים ללמידה היברידית, תוך השענות על הידע הרב שהתפתח במערכת החינוך בקרב אנשי המעש.

"מטח ומיינדסט מפתחים שותפויות עם סטרטאפים חדשניים ויצירתיים ומטפחים אותם למען התלמידים, המורים והמנהלים, וכלל מערכת החינוך. גמר GESAwards בו מטח הוביל את מסלול 'לומדי העידן החדש' הוא אחד השיאים של שותפות קהילתית זו".

בין המיזמים של MindCET ניתן למנות את קוד מנקי-CodeMonkey שנמכרה ב 2018 לחברה סינית ציבורית , Cybint: סביבה לחינוך והכשרה בתחום הסייבר ואבטחת המידע, פלתורה: משחק לפיתוח חשיבה חישובית ופתרון בעיות., וConnecTeam ללמידה ותקשורת פנים ארגונית ועוד.