הסיר לאסירים איזוק אלקטרוני תמורת שוחד

שלוש שנות מאסר וכן מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 35,000 ש״ח הושת על טכנאי במערך הפיקוח האלקטרוני שלקח שוחד מעצורים וסייע להם להתחמק מהפיקוח האלקטרוני

bigstock

בית המשפט המחוזי מרכז (כב' השופט ע' קובו) גזר שלוש שנות מאסר וכן מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 35,000 ₪ על אסף בן אברהם (אסעד זידאן), זאת לאחר שבמסגרת עבודתו כטכנאי במערך הפיקוח האלקטרוני, הורשע בכך שניצל לרעה את תפקידו כדי לקחת שוחד מעצורים בפיקוח אלקטרוני, ובתמורה סייע להם להתחמק מהפיקוח האלקטרוני שלא כדין.

בגין כך הורשע ע"פ הודאתו בין היתר בעבירות של לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה וסיוע לבריחה ממשמורת.

על פי כתב האישום המתוקן, שהוגש ע"י עו"ד טובי הראל מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי), הנאשם הועסק כטכנאי וסייר פיקוח אלקטרוני בחברה עמה התקשרה המדינה. במספר מועדים שונים, ניצל הנאשם את תפקידו כדי לקחת שוחד מעצורים בפיקוח אלקטרוני, באופן שבעבור כסף וטובות הנאה יסייע להם להתחמק מהפיקוח האלקטרוני ללא יכולת גילוי של מערך הפיקוח האלקטרוני והשב"ס.

כך למשל, באחד המקרים, הגיע לביתו של נאשם שהיה באיזוק אלקטרוני, הסיר מרגלו את האזיק וחיבר אותו לקרסולה של אמו באופן שאפשר את התחמקותו ממעצר מבלי שהדבר יתגלה. במקרה אחר הסיר אזיק אלקטרוני מרגלו של נאשם כדי לאפשר לו לצאת לחתונה.

בגין האמור הורשע הנאשם בשני אישומים של לקיחת שוחד וכן בריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים בתאגיד וסיוע לבריחה ממשמורת חוקית.

הפרקליטות טענה כי הנאשם פעל מול העצורים באופן שאפשר להם לצאת מהפיקוח האלקטרוני ללא גילוי ובצורה מתוחכמת שלא רק באופן פוטנציאלי שכן מדובר בעצורים שבתי המשפט קבעו שהם מסכנים את ביטחון הציבור.

לאור האמור גזר בית המשפט על הנאשם 36 חודשי מאסר, מאסר על תנאי, קנס כספי בגובה 35,000 שקלים וכן חילוט שנתפס בסך 2,000 ₪.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית