רפאל מקימה חברות חדשות בגרמניה ובריטניה

רפאל מקימה חברה חדשה בגרמניה לשיווק מעיל רוח לטנקי הליאופרד עם שתי שותפות - KMW ו-GDLS

מערכת מעיל רוח על טנק ליאופרד גרמני | צילום: רפאל 
 

בישיבת הממשלה מס' 29 מיום א' ה-16.1.22 הוחלט כי רפאל, חברה ביטחונית ממשלתית, תפתח שתי חברות חדשות באירופה. אחת בגרמניה ואחת בבריטניה. מטרת החברות היא שיווק מוצרי החברה באירופה הדורש נוכחות מקומית במדינת היעד. 

בגרמניה מדובר בחברה שמטרתה שיווק מערכת מעיל רוח לטנקי הליאופרד הגרמנים וייתכן גם עבור מדינות שמחזיקות בטנק זה. החברה היא שותפות בין רפאל (באמצעות חברה בבעלותה באירופה), KMW ו-GDLS. רפאל תחזיק 40 אחוזים מהחברה החדשה ושני השותפים האחרים יחזיקו 30 אחוזים כל אחד. 

ובכן, חברת KMW, יצרנית טנק הליאופרד, הינה חברה גרמנית עם היסטוריה ארוכת שנים. החברה נוסדה משילוב שתי חברות גרמניות שהחלו לפעול בסוף המאה ה-19. ובכן, מסתבר כי כמו מגוון חברות גרמניות ידועות כיום, גם חברת Krauss-Maffei Wegmann עבדה עם הנאצים. 

לפי אתר  hitler-archive, החברה הייתה אחת משלושת החברות שתכננו ובנו להיטלר את הרכבת הפרטית שלו. ״ה-Führersonderzug הייתה הרכבת המיוחדת ששימשה את אדולף היטלר לנסיעותיו ברחבי גרמניה ואירופה. בשנת 1937, היטלר הזמין רכבת מיוחדת ל-Deutsche Reichsbahn שבה ישתמש לנסיעותיו״, כך לפי הפרסום. 

״לאחר שנתיים של התעברות, הרכבת הייתה מוכנה באוגוסט 1939. תחילה נקראה Führersonderzug "אמריקה", ולאחר מכן שונה שמה ל"ברנדנבורג". במהלך המלחמה שימשה הרכבת כ-Führerhauptquartier (מפקדה ניידת), עד למערכה בבלקן, אולם היטלר המשיך לנסוע בה לאורך כל המלחמה בין ברלין, ברכטסגאדן (ברגהוף), מינכן ומפקדות אחרות. אחרי הרכבת עקבו תמיד המרצדס והמטוס של היטלר.״ 

שיתוף הפעולה בין חברה ביטחונית ישראלית לחברה ביטחונית גרמנית, עבור אספקת מערכת הגנה לטנקים של הצבא הגרמני שאמורה לשמור על חיילים גרמנים מפני נ״ט רוסי, מראה כמה העולם השתנה ב-77 השנים מאז תום מלחמת העולם השניה. 

אציין כי רפאל היא גם הבעלים של חברה גרמנית המייצרת נ״ט מסוג Panzerfaust. גם היא שימשה את הנאצים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית