המאבק ממשיך: NSO לוקחת את פייסבוק לעליון בארה״ב 

מדובר בפרשה במסגרתה מאשימה פייסבוק את NSO שהצליחה להשתמש בשירות ווטסאפ בבעלותה על מנת לזהם טלפונים סלולריים של 1400 איש

קרדיט: יונתן בלום

לאחר שחברת NSO הפסידה בבית הדין לערעורים בארה״ב (המעגל התשיעי), בתביעה של פיייסוק, הבעלים של ווטסאפ, החליטו בחברה ללכת לעליון. המאבק בין הצדדים בשלב זה הוא סביב השאלה האם אפשר לתבוע את NSO בארה״ב. 

אזכיר כי מדובר בפרשה במסגרתה מאשימה פייסבוק את NSO שהצליחה להשתמש בשירות ווטסאפ בבעלותה על מנת לזהם טלפונים סלולריים של 1400 איש. זאת, באמצעות מניפולציה שביצעה החברה על השירות לצורך שליחת הודעות זדוניות. פייסבוק טרם הציגה הוכחות טכניות לטענות שלה הקושרות את המעשים ל-NSO. 

״בקשתה של קבוצת NSO למעגל התשיעי לעכב את מתן המנדט שלו בזמן שהחברה עתרה לבית המשפט העליון לבחון את הסכסוך מגיעה פחות משבוע לאחר שבית המשפט לערעורים סירב לבחון מחדש את החלטת הפאנל מנובמבר האחרון״, כך לפי פרסום של law360.  

לצד המאבק המשפטי של NSO בפייסבוק ואפל בארה״ב והתמודדות עם משרד המסחר האמריקאי (בסיוע משרד הביטחון הישראלי), האשמות בתקשורת נגד החברה מצד Citizen Lab ממשיכות ביתר שאת. לאחרונה פורסם כי מוצר החברה שימש למעקב אחרי עיתונאים מאתר elfaro באל סלבדור. גם הפעם האשמות הן סביב השנים 2020-2021. כמו בשאר הפעמים בהם הואשמה החברה בתקשורת, גם הפעם, אין הוכחות טכניות כי מדובר בכלי של החברה. 

טרם ברור מי עומד מאחורי המסע המתוקשר נגד NSO בכלי תקשורת אמריקאים. זאת, לאור העובדה כי בעולם פועלות עשרות חברות תקיפה ואיסוף בסייבר. אותם גופי מחקר שכה דואגים לפרטיות אזרחי העולם, טרם הוכיחו שהם יודעים ״לרדוף״ באותה נחישות אחרי חברות אירופאיות או אמריקאיות בתחום. 

חברת NSO חוזרת וטוענת כי היא מייצאת רק על בסיס אישור ייצוא של משרד הביטחון הישראלי ורק לגופי ממשל של מדינות. 








 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית