צבא איטליה בחר ברובה סקורפיו כרובה הצלפים העתידי שלו

הרובה כבר נמצא בידי מספר יחידות בצבא האיטלקי כדוגמת הצנחנים, היחידה האלפינית, יחידת הלוחמה האמפיבית Lagunari וכן בידי הקומנדו הימי האיטלקי (Incursori Operational Group) והכוונה היא כעת לצייד גם יחידות רגילות ברובה צלפים זה
 

https://www.victrixarmaments.com/en

צבא איטליה החליט לרכוש  מאות רובי צלפים חדשים מסוג סקורפיו (Scorpio) תוצרת Victrix Armaments  (חברת-בת של ברטה), שבתחילה ישמשו את הצבא יחד עם רובה הצלפים Sako TRG42 ובהמשך יחליפו אותו.

האתר הספרדי Defensa.com מספר כי הרובה כבר נמצא בידי מספר יחידות בצבא האיטלקי כדוגמת הצנחנים, היחידה האלפינית, יחידת הלוחמה האמפיבית Lagunari וכן בידי הקומנדו הימי האיטלקי (Incursori Operational Group). הכוונה היא כעת לצייד גם יחידות רגילות ברובה צלפים זה.

הצבא בחר בגרסה המותאמת לקליבר הפופולרי ה- Lapua Magnum338. (8.6x70 מ"מ) המסוגל לנטרל מטרות אנושיות למרחקים של כשני קילומטרים ואף יותר. ה-Scorpio משלב שלדה מודולרית חדשה הכוללת עוגנים בחזיתו להתקנת אביזרים ובחלקו העליון יש מסילת Picatinny בה ניתן לתקן כוונות אופטיות משלימות ליום וללילה, או כוונת תרמית.

נקודת אחיזת הרובה, שבה ידו של היורה מאובטחת בזמן שהוא ממתין לפתוח באש, אנכית במיוחד כדי להפוך אותו לנוח יותר, ובקת הניתנת לקיפול כדי להקטין את הגודל הכללי של הרובה, יש מנח לחיים מתכוונן, פלטת קת אחורית וכן חצובה קטנה העוזרת לייצב את הרובה כולו.

האיטלקים מקבלים ורסיה עם קנה 26 אינץ', אם כי סביר בהחלט שיגיע גם דגם קומפקטי יותר עם קנה 22 אינץ'. ללא הכוונת או המחסניות המכילים שבעה כדורים, הרובה שוקל כ-6.7 קילוגרם. כשהקת מקופלת, הרובה די קומפקטי כדי להקל על נשיאתו בכל סוגי התנאים והתרחישים.

הוא כולל בלם לוע קדמי יעיל ומקום בו ניתן לחבר גם משתיק קול. הרובה אמור להגיע עם כוונות  Steiner 5-25x56mm, אם כי סביר להניח שייבחר דגם אחר מאותו יצרן גרמני, (שגם הוא חלק מקבוצת Beretta).

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית