גילויים חדשים על דו״ח ״אדום מבושה״

הדו״ח על שחיתויות וכשלים ערכיים בצה״ל, שנחשף בישראל דיפנס - הרמטכ״ל שמע את טענות הקצין הבכיר. דובר צה״ל: ״הקצין לא העביר לרמטכ"ל דו"ח ולכן האמירה כי ׳הרמטכל סרב לעיין בדו״ח׳ - שקרית.״

גילויים חדשים: אל״מ אלון מדנס, הקצין הבכיר, שכתב את דו״ח ״אדום מבושה״ על כשלים ערכיים ושחיתויות, לטענתו, בצה״ל, הביע את טענותיו בפני הרמטכ״ל בשיחה אישית. 

הפגישה בין מדנס לכוכבי נערכה בלשכת הרמטכ״ל חודשים ספורים לאחר שמדנס שב משליחותו כנספח היבשה של צה״ל בארה״ב. (לחצו לפרטים על הדו״ח). 

במידע נוסף שהועבר לישראל דיפנס בהמשך לדברים, נטען כי השיחה בין מדנס לכוכבי נמשכה כשעה ורבע במקום 30 דקות כמתוכנן, התנהלה ברוח טובה, והייתה עניינית מאוד.

על פי המידע, מדנס מעריך מאוד את אביב כוכבי שהיה מפקדו בצנחנים, והשיחה עימו נערכה מתוך אמון רב כלפיו ומתוך דאגה משותפת לטובת צה״ל. לא הייתה כוונה שדו״ח ״אדום מבושה״ יופץ לגורמים נוספים.

בהמשך השבוע יובאו בישראל דיפנס דברים נוספים בקשר ל״אדום מבושה״. 

תגובת צה״ל:

״בניגוד לטענות המועלת בכתבה, נבהיר כי לא היתה בקשה של אלוף משנה אלון מדנס לפרסם את הדו״ח שכתב. הקצין לא העביר לרמטכ"ל דו"ח ולכן האמירה כי ״הרמטכל סרב לעיין בדוח״ היא שקרית. צר לנו כי הכתב בחר להטעות ולעלות עם מידע שגוי, הגם שהנושא הובהר לו בע"פ מספר פעמים, כולל ע"י הקצין עצמו.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית