פתרון ישראלי: בינה מלאכותית לבדיקת מעגלים חשמליים

חברת הסטארטאפ CADY השלימה סבב גיוס של 3 מיליון דולר לפיתוח טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית לבדיקת מעגלים חשמליים

פתרון ישראלי: בינה מלאכותית לבדיקת מעגלים חשמליים

Credit Adi Eckstein

סבב ההשקעה בהובלה של טרהמיפס טכנולוגיות ואודי פלס שגם יכהן כיו"ר מועצת המנהלים של החברה. טרהמיפס טכנולוגיות מנוהלת ע"י פבל רדזיוילובסקי וודים זלוטניק, לשעבר מייסדי Visionmap, כלת פרס ביטחון ישראל שנרכשה על ידי רפאל ב-2013.

בסבב השתתפו גם TAU Ventures, קרן ההשקעות של אוניברסיטת תל אביב שהשקיעה בחברה בשלבים המוקדמים וכן Ventures Aristagora VC, Today Ventures, Atooro, Tal, עמית גילון, רפי גדרון ומשקיעים פרטיים נוספים.

CADY פועלת בשוק הצומח של תכנון מעגלים חשמליים שזוכה לביקוש עולמי רב. החברה מפתחת תוכנה לבדיקה אוטומטית של שרטוטים של מעגלים חשמליים, בהתבסס על טכנולוגיית בינה מלאכותית.

התוכנה סורקת בעזרת אלגוריתמי למידת מכונה את המפרטים הטכניים של כל הצ'יפים ויתר הרכיבים ששובצו בשרטוט, מבינה את הדרישות והמאפיינים של כל רכיב ורכיב, ובודקת אותם כנגד החיבורים בשרטוט עצמו כדי לזהות שגיאות בתכנון בשלב מוקדם.

זיהוי השגיאות כבר בשלב הראשוני משפר ומאיץ את תהליך התכנון, חוסך משאבים באופן משמעותי, מקצר את זמני ההגעה לשוק ומעלה את איכות ואמינות המוצר הסופי.

הסטארטאפ הוקם בשנת 2020 על ידי גלעד שפירא, מנכ"ל החברה, טל בן פורת, מנהל טכנולוגיות ראשי ואור שבתאי, מנהל המחקר, שהכירו במהלך שירותם המשותף בחיל המודיעין. הרעיון משלב בין תחומי ההתמחות של המייסדים בפיתוח חומרה, תכנון מעגלים חשמליים ולמידת מכונה.

בחברה הושקעו מאז הקמתה 4 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי. CADY ביצעה שורה של פיילוטים מוצלחים עם יחידות עסקיות בחברות טכנולוגיה בינלאומיות וחברות ביטחוניות ישראליות בהם איתרה בהצלחה שגיאות בשלבים מוקדמים.

בנוסף, החברה התקבלה למחזור החמישי של Intel Ignite וכבר ביצעה פיילוטים מוצלחים עם שלוש יחידות עסקיות באינטל. כספי ההשקעה ישמשו לגיוס עובדים נוספים ומעבר משלב הפיילוט למכירות.

גלעד שפירא, מנכ"ל CADY: "יחד עם שוק השבבים, גם שוק המעגלים החשמליים חווה עלייה דרמטית בעשורים האחרונים במורכבות התכנון והבדיקה. כל מעגל שמיועד לרכבים, מחשבים, טלפונים ומכשירים אלקטרוניים אחרים הופך לדחוס ומורכב יותר, משובץ ביותר ויותר רכיבים, ולכן גם קשה יותר לבדיקה.

״עכשיו, יותר מתמיד, יש צורך בכלי בדיקה אוטומטי מבוסס בינה מלאכותית לבדיקה של שרטוטים של מעגלים חשמליים. המערכת שפיתחנו היא היחידה מסוגה שמשלבת שני עולמות שונים של הנדסת חשמל ולמידת מכונה, לקריאת המפרטים הטכניים של הרכיבים ובדיקת המעגל באופן מיידי ומקיף."

אולי יעניין אותך גם