להרוג בכדור ראשון מרחפן: סמארט שוטר מציגה מטע״ד לרחפן תוקף

SMASH Dragon הוא מטע״ד המותקן על גבי רחפן ומאפשר למפעיל לירות ולפגוע בצורה מדויקת מהאוויר במטרה נייחת או ניידת, בעת שהרחפן עצמו נשלט מרחוק והמפעיל נמצא במרחק בטוח

להרוג בכדור ראשון מרחפן: סמארט שוטר מציגה מטע״ד לרחפן תוקף

הדמייה. סמארט שוטר

סמארט שוטר, חברה ישראלית המפתחת ומייצרת מערכות בקרת ירי מתקדמות המתחברות לנשק קל, חושפת השבוע (שני) לראשונה את ה-SMASH Dragon - מערכת הנישאת על גבי רחפן ומבוססת על טכנולוגיית ה-SMASH של החברה. 

SMASH Dragon הוא מטע״ד המותקן על גבי רחפן ומאפשר למפעיל לירות ולפגוע בצורה מדויקת מהאוויר במטרה נייחת או ניידת, בעת שהרחפן עצמו נשלט מרחוק והמפעיל נמצא במרחק בטוח. לדברי החברה, מדובר במטע"ד המתאים להרכבה על מגוון גדול של רחפנים מסוגים שונים, ויכול לשלב סוגים שונים של רובי סער, רובי צלפים, 40 מ"מ ותחמושת אחרת. המטע״ד קל המשקל מאפשר לרחפן, שמוגבל מטבעו בזמן הטיסה, לבצע את משימתו בצורה יעילה ומדויקת.

סמארט שוטר מעידה כי היא לוקחת למעשה את הטכנולוגיה המתקדמת שלה שמוטמעת כבר היום על גבי נשקים אישיים רבים של לקוחות כמו צה"ל וצבא ארה"ב ומאפשרת לפצות על חוסר היציבות והקושי של החייל לדייק ולפגוע כבר בירייה הראשונה, ומטמיעה אותה לראשונה גם על גבי רחפנים.

השימוש באותה הטכנולוגיה על גבי רחפן והיכולת לפגוע במדויק במטרות סטטיות ונעות תוך כדי טיסה מתאפשר הודות ליכולת הייחודית של טכנולוגיית הSMASH להתמודד עם חוסר יציבות. המערכת סיימה לאחרונה סבב ניסויים מוצלח, ונמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים.

מיכל מור, מנכ"לית החברה, אומרת: "טכנולוגיית ה-SMASH  מעלה בצורה דרמטית את סיכויי הפגיעה במטרה של כל חייל או שוטר, ללא צורך בניסיון קודם, ומורידה משמעותית את סיכויי הפגיעה בבלתי מעורבים. כעת אנו שמחים להציע את אותה טכנולוגיה מוכרת ומוכחת גם בתצורת רחפן, הנשלט מרחוק ומאפשר רכישה מהירה של המטרה וירי מדויק עליה מהאוויר ומזוויות שונות.

״כשמדובר במערכות כטב"מ, משקל הפלטפורמה הוא גורם קריטי שכן הוא משפיע על זמן המעוף, ולכן משקלו הקל של ה-SMASH Dragon מהווה יתרון משמעותי נוסף ומבטיח כי מדובר בפתרון רלוונטי מאוד עבור צבאות וכוחות ביטחוניים רבים ברחבי העולם". 

אולי יעניין אותך גם