טיל נגד טנקים חדש תוצרת הודו

מעניינת טכנולוגיית ראש ביות מילימטרי, המשולבת בטיל בגודל כזה. ככל הידוע להודים אין טכנולוגיה כזו, אך סביר להניח שהטכנולוגיה נרכשה מהרוסים

https://pib.gov.in/PressReleasePage.aspx?PRID=1780481

בדצמבר ביצע חיל האוויר ההודי בשיתוף משרד ההגנה המקומי, ניסויי ירי של טיל נגד טנקים חדש. הטיל נורה ממסוק מדגם Mi-35. על פי הפרסומים ההודים מדובר בטיל בפיתוח וייצור מקומי מקורי של ה- DRDL, הרשות ההודית של משרד הביטחון לפיתוח טילים.

הטיל נגד טנקים, המכונה SANT (Stand-off Anti-tank), הוא טיל לטווח של 20-15 ק"מ, ומצוייד בראש ביות מילימטרי (MMW), הפועל בתחום תדר של GHZ  30-40. בטיל משולב, ככל הנראה, ערוץ תקשורת המאפשר לנהג את הטיל באוויר.

קונספט שילוב ראש ביות מילימטרי בטיל נגד טנקים אינו חדש. הרוסים הכניסו לשירות מבצעי ב- 2005 את הטיל נגד טנקים מדגם 9M123 Khrizantema (המכונה בנאט"ו AT-15 Springer). הטיל הרוסי מצוייד בראש ביות טאנדם או תרמו-בארי.  

הטיל הרוסי, במשקל של כ- 62 ק"ג, קוטר של 0.2 מטר, ובאורך של כ- 2.3 מטרים, מיועד לפגוע במטרות איטיות, כולל רק"מ, טנקים ומסוקים, בטווח של עד 6,000 מטר. ניתן לירות את הטיל ממשגר המותקן על רכבים, טנקים ורק"מ.

תצורת הטיל הרוסי שונה מהתצורה ההודית. סביר להניח שהפלטפורמה של הטיל החדש מבוססת על טיל הנ"ט ההודי מדגם NAG, טיל שפיתוחו החל ב- 1998 ולאחר כשלונות מרובים, הודיע משרד הביטחון ההודי, כי פיתוחו של הטיל הושלם ביולי 2019. יותר מעשרים שנים לאחר שהחל פיתוחו.

טיל ה- NAG פותח לטווח פעולה של עד 20 ק"מ. ל- NAG גרסה למסוקים, המכונה HELINA . טיל ה- HELINA הוכרז כמבצעי רק בינואר 2021. ה- SANT ארוך מעט יותר מה- NAG (בכ- 45 ס"מ) וקוטרו קטן יותר מקוטרו של ה- NAG. 

מעניינת טכנולוגיית ראש ביות מילימטרי, המשולבת בטיל בגודל כזה. ככל הידוע להודים אין טכנולוגיה כזו, אך סביר להניח שהטכנולוגיה נרכשה מהרוסים, ושולבה בטיל. 

ראש הביות המילימטרי נועד להתגבר על מטעים כגון עשן ועשן תרמי, המופעלים על ידי טנקים המתגוננים מול טילים נגד טנקים. ראש הביות המילימטרי אינו מושפע מהמטעים, ובכך יתרונו הרב בשדה הקרב. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית