יוניקורן נשק קל: וורטקס תספק בקרות ירי לרובים במיליארדי דולרים לצבא ארה"ב

אמצעים אופטיים אלו מדגם XM157 ובשווי של 2.7 מיליארד דולרים, יותקנו על גבי הרובים שיזכו במכרז הנשק המחלקתי של הדור הבא (NGSW) של צבא ארה"ב
 

חברת וורטקס אופטיקס (Vortex Optics) האמריקאית זכתה בחוזה של צבא ארה"ב ליצור ואספקת 250,000 יחידות בקרת ירי בשווי כולל של 2.7 מיליארד דולרים למשך תקופה של 10 שנים.

אמצעים אופטיים אלו מדגם XM157 יותקנו על גבי הרובים שיזכו במכרז הנשק המחלקתי של הדור הבא (NGSW) של צבא ארה"ב. במכרז זה גברה וורטקס על הצעתה של חברת L3Harris.

מכרז ה-NGSW (Next Generation Squad Weapons) שכרגע מתמודדות עליו החברות זיג זאואר ו-Lone Star Future Weapons/True Velocity, מיועד לבחירת הרובים שיחליפו בשירות את רובי ה-M4 ו-M249 ביחידות הח"יר והלוחמה בטווחים-קרובים של צבא ארה"ב.

האתר Thefirearmblog.com מעריך כי המשמעות של הודעה זו על הזכייה של וורטקס היא שצבא ארה"ב עומד להכריז כבר בחודשים הקרובים על הזוכה הגדולה במכרז ה-NGSW.

על פי הודעת הצבא, מערכת בקרת הירי NGSW-FC הינה מערכת בקרת-ירי מוקשחת המגבירה את הדיוק ויכולת הקטלניות של יחידות לחימה בטווחים-קצרים.

המערכת משלבת בתוכה מספר טכנולוגיות מתקדמות כולל אמצעי אופטי להגדלה במכפלים שונים, לוח שנתות לגיבוי, מד טווח לייזר, מחשבון בליסטי, חיישנים אטמוספריים, מצפן, תקשורת אלחוטית בין חיילים, צייני לייזר גלויים ואינפרה-אדום, ושכבת תצוגה דיגיטלית.
 

אולי יעניין אותך גם