הצי המלכותי הבריטי החל בניסויים עם כלי שיט לא מאוייש

עלות הפיתוח וההצטיידות של הפרוייקט, שהושקעה על ידי בריטניה וצרפת, נאמדת בכ-250 מיליון דולר

הצי המלכותי הבריטי החל בניסויים עם כלי שיט לא מאוייש

Photo: AEUK

הצי הבריטי החל לבחון לאחרונה כלי שיט לא מאויש, שמטרתו גילוי וסילוק מוקשים ימיים, כחלק מפיתוח אסטרטגיה כוללת לצי לשימוש בכלים לא מאוישים.

פיתוח האסטרטגיה יחד עם טכנולוגיות רלוונטיות, הוא פיתוח משותף בריטי וצרפתי, במסגרת תוכנית בילטראלית, שמטרתה פיתוח יכולות גילוי וסילוק מוקשים.

התוכנית שמה לה למטרה לפתח יכולות אלו לאור האיומים המתגברים בזירה הימית בתחום המיקוש. פרוייקט הפיתוח, המכונה "פרוייקט ווילטון", כולל שילוב של סונאר נגרר על גבי כלי שיט, הפועל אוטונומית או נשלט מרחוק.

עלות הפיתוח וההצטיידות של הפרוייקט, שהושקעה על ידי שתי המדינות, נאמדת בכ- 250 מיליון דולר. 

הכלים בעלי יכולת גילוי ונטרול מוקשים מטווח של מספר מיילים ימיים, וצפויים להחליף יכולות של כלי שיט מאוישים, הפועלים כיום במסגרת הציים. 

אבי טיפוס של כלי שיט כאלו נמסרו לשני הציים, על ידי חברת THALES (הסניף הבריטי של החברה), חברת OCCAR ונציגי משרד ההגנה של שתי המדינות. הצי הבריטי קיבל שלושה כלים מסוג זה. 

נציג גוף הרכש של משרד ההגנה הבריטי, קומודור סטיב פרסט, הצהיר בתקשורת הבריטית, כי יכולות גילוי וסילוק המוקשים של הצי הבריטי "אמיתיות, קורות והועברו לצי". "לצי הבריטי", אמר הקומודור, "יש עוד ללמוד רבות כיצד להפעיל את הכלים ולשלבם בלוחמת המיקוש הכוללת של הצי. יכולות אלו של הצי הבריטי מתפתחות עוד ועוד". 
 
 

אולי יעניין אותך גם