הצי ההודי שיגר טיל על-קולי הנושא טורפדו

הצי ההודי מתכנן לפעול נגד צוללות שהתגלו באמצעות סונארים אקטיבים ופאסיבים, כשבתנאי ים טובים ניתן לגלותם בטווחים רחוקים, ואז לירות לעברם את הטיל

https://twitter.com/ANI/status/1470327732466683906?s=20

לאחרונה ביצע הצי ההודי בשיתוף משרד הביטחון ההודי, ניסוי ירי יבשתי, במסגרתו נורה טיל על-קולי, הנושא טורפדו. ניסוי הירי בוצע בסמוך לחופי בלאסור.

הפרוייקט ההודי, המכונה SMART (Supersonic Missile Assisted Torpedo) צפוי, על פי ההודים, לאפשר לצי ההודי, לירות טורפדו נגד צוללות לטווחים רחוקים, ובכך לאפשר לצי יכולות נגד צוללות טובות יותר (כך כאמור על פי הצי ההודי). 

הצי ההודי מתכנן לפעול נגד צוללות שהתגלו באמצעות סונארים אקטיבים ופאסיבים, כשבתנאי ים טובים ניתן לגלותם בטווחים רחוקים, ואז לירות לעברם את הטיל. גוף הטורפדו יתנתק בשלב כלשהו מגוף הטיל, יצלול לתוך המים ויפליג לעבר מטרתו. 

למען הסר ספק, זוהי אינה המצאה של ההודים. הרוסים מפעילים טילים/טורפדו בקונספט דומה. טילים אלו מדגם Club-S (91RE1), בכינוי נאט"ו SS-N-27, מופעלים מצוללות רוסיות. הטילים הרוסים, טילי שיוט על קוליים (במהירות של 2.5 מאך), משוגרים לטווח של כ- 50 ק"מ, ומשם ממשיך טורפדו. 

גם האמריקאים מפעילים טילים/טורפדו בקונספט דומה משנות השישים, טילים שהותקנו בלמעלה מ- 200 כלי שיט, כולל בציי גרמניה, קנדה, איטליה, יפן, יוון ופקיסטאן. טילים אלו מכונים ASROC ומשוגרים מספינה או מצוללת, ונושאים, באופן דומה את הטורפדו האמריקאי מדגם Mk-46 או  Mk-54 לטווח של למעלה מ- 20 ק"מ, עד הפרדות הטורפדו מגוף הטיל.

הסינים מפעילים חימוש בקונספט דומה. 

החידוש ההודי הוא בטיל הנושא את הטורפדו, ואולי אף בטווח אליו יגיע הטיל טרם הפרדות הטורפדו ממנו. 

פיתוח זה מצטרף לשורה של פיתוחים ומערכות בהן מצטייד הצי ההודי, כנגד מערך הצוללות הסיניות, ההולך ומתעצם, ופועל באוקיינוס ההודי, גם מול חופיה של הודו. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית