ליאונרדו השלימה רכישת רבע ממניות חברת הנסולדט הגרמנית

החברה שילמה במזומן 606 מיליון אירו ותהפוך למחזיקת המניות הגדולה ביותר בחברה לצד החברה הממשלתית הגרמנית KfW

Image: EuroDASS

החברה האיטלקית ליאונרדו הודיעה השבוע (שני) כי השלימה רכישה של 25.1% ממניות החברה הגרמנית הנסולדט (Hensoldt), מובילה עולמית בתחום החיישנים לישומים צבאיים וביטחוניים, עם תיק מוצרים מתרחב בתחום אבטחת המידע (סייבר), ניהול נתונים ורובוטיקה, בסכום של 606 מיליון אירו במזומן.

כזכור, כבר בחודש אפריל 2021 דווח באתר ישראל דיפנס על תחילת תהליך הרכישה. כתוצאה מרכישת מניות זו, ליאונרדו תהפוך להיות מחזיקת המניות הגדולה ביותר של הנסולדט לצד חברת KfW הנשלטת על ידי ממשלת גרמניה.

קונצרן הביטחון והחלל האיטלקי ציין בהודעתו כי עסקה זו הינה צעד קדימה בהשגת היעד האסטרטגי של ליאונרדו לרכוש עמדת הובלה בשוק האלקטרוניקה הביטחוני האירופי. השקעה זו תאפשר ללאונרדו לבסס נוכחות אסטרטגית ארוכת-טווח בשוק הביטחוני הגרמני הצומח במהירות ולחזק את השותפות ארוכת השנים בין שתי החברות. 

הנסולדט וליאונרדו כבר משתפות פעולה בתכניות שונות כדוגמת מטוס הקרב האירופאי טייפון. עוד יוזכר כי בשנה האחרונה דווח מספר פעמים באתר ישראלדיפנס על שיתוף פעולה של הנסולדט עם התעשייה האווירית הישראלית בנוגע לאספקת מכ"מים הן לחיל הים הגרמני והן למערך הגנת הטילים הבליסטיים הגרמני.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית